Är det någon här som bygger ett effekt hus? Jag gillar tänket kring husen och dess design och storlek. Tyvärr eller vad man ska säga verkar det vara så pass nytt att ingen kommit igång med att bygga nått, eller åtministone inte lagt upp något på nätet om det. Jag tror att i framtiden kommer marknaden för mindre, yteffektiva hus bli större. Idag känns det som om "normalstorleken" på en villa ligger kring 140-160 men så stort är vi inte så sugna på att bygga.

Vi gör det inte än, men vi är väldigt sugna på att bygga ett Vilja hus. Vi håller på och jämför myresjöhus vs vårgårdahus om man använder Viljas planlösning. Priset tycks inte skilja sig särskilt mycket.
Vår säljare berättade förra veckan att dom redan skrivit kontrakt på 10 hus i effektserien. I hela sverige alltså.

lindac skrev:
Vi gör det inte än, men vi är väldigt sugna på att bygga ett Vilja hus. Vi håller på och jämför myresjöhus vs vårgårdahus om man använder Viljas planlösning. Priset tycks inte skilja sig särskilt mycket.
Vår säljare berättade förra veckan att dom redan skrivit kontrakt på 10 hus i effektserien. I hela sverige alltså.
Hur tänkte ni lägga upp det, med totalentreprenad då eller? Det skulle vara intressant att höra vad det kan tänkas kosta att bygga ett hus i effektserien, jag tycker att det är dumt att det inte anges ca priser på hemsidan utan att man måste kontakta säljare för att ha en aning om vad det går på.

Jag har fått en offert på "Vilja" med totalentreprenad.
Landade på ca 2,5 milj inkl tomt för 300 000

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.