I går så borrade dom då hålet som skall sänka mina elräkningar :D
140 m och det kommer monteras dit en Thermia Diplomat Optimum 6.

Då dom borrade hålet så kom det mycket vatten ur hålet.
Jag antar att det är bra eller har jag fel?

//Andreas
 
Ett stort vattenflöde är bra eftersom det ger hålet större kapacitet i en energibetraktelse. Jag känner inte till att det kan medföra några nackdelar (förutom att komplicera borrningen).
 
Bara vara glad över det.

Precis som mathias säger så tillför det bara mer värme till dit hål vilket förbättrar verkningsgraden på pumpen.
 
Precis, Jag fick också upp massor med vatten.
Det har fungerat klockrent. Sparar 10.000 kWH per år och har kört sedan dec. 1998.
Gratulerar till valet av pump, har också en Termia (Villa 90 heter den).
Läs manualen och fråga installatören. Det finns en del att göra med inställningarna för att det skall bli helt automatiskt (både vid -20 och +12)

/Don
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.