Hej
Jag behöver komplettera mitt flaggstångsföste med nya muttrar, är det någon som vet vilken storlek och stigning det brukar vara.
Det ser ut som M16 men de M16 muttrar jag köpte på Ahlsell passar inte, artikelnummer 560320.
Mvh Kristoffer
Jag behöver komplettera mitt flaggstångsföste med nya muttrar, är det någon som vet vilken storlek och stigning det brukar vara.
Det ser ut som M16 men de M16 muttrar jag köpte på Ahlsell passar inte, artikelnummer 560320.
Mvh Kristoffer
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Kan ju vara 5/8” UNC, Men det har jag svårt att tro.
Mätt med skjutmått, vad är diametern på stängerna?
Protte
Mätt med skjutmått, vad är diametern på stängerna?
Protte
Produkter som diskuteras: "skjutmått"
Skjutmått
Skutmått, också känt som djupmått, är ett mätverktyg som används för att mäta djupet på hål, spår eller andra öppningar. De kan också användas för att kontrollera avståndet från en kant till ett invändigt ställe som är svårt
Läs mer
16mm...
Misstänker att det är M16x1.5 och att jag har M16x2 men det vore bra att få en bekräftelse.
Misstänker att det är M16x1.5 och att jag har M16x2 men det vore bra att få en bekräftelse.
Bor på en ö i skärgården... Biltema är en bit bort tyvärr
Hej
det ser ut som x2 stigning men diametern är inte 16... snarare 16,3!
Ger upp, blir nya hål i berget och en ny gängad stång.
K
det ser ut som x2 stigning men diametern är inte 16... snarare 16,3!
Ger upp, blir nya hål i berget och en ny gängad stång.
K
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Det är flaggstångs specialgänga.....
Köp kvalitets stång, undvik Biltema, bygghandel, CO m.fl.
Jag handlade på Hilti då de visste vilken hållfasthetsklass stången hade.
Det är inte stång som stång.
Protte
Köp kvalitets stång, undvik Biltema, bygghandel, CO m.fl.
Jag handlade på Hilti då de visste vilken hållfasthetsklass stången hade.
Det är inte stång som stång.
Protte
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Är det inte varmgalvat då? Då ökar ju diametern och det kan träta lite. Låter helt otänkbart att de skulle ha nå special där.
jo... men varken m16 eller 5/8 mutter passar.
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Gängorna är rensade, inget galv kvar
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg

