@
Hej,

Vi verkar inte ha något musband längst ner på vår (stående) panel. Vi har inte haft något större problem med möss - men det vore bra att ha något skydd! Har någon något förslag på hur man monterar musband eller annat mekaniskt skydd i efterhand?

@
@ @ndreas skrev:
Hej,

Vi verkar inte ha något musband längst ner på vår (stående) panel. Vi har inte haft något större problem med möss - men det vore bra att ha något skydd! Har någon något förslag på hur man monterar musband eller annat mekaniskt skydd i efterhand?
Svarar mig själv ;) finns visst ventilationsband för befintlig panel: https://www.byggmax.se/ventilationsband-för-befintlig-panel-p317013 där det är för trångt för att skruva har jag limmat dem. Fungerade bra det också! (y)

Ska de skruvas underifrån i läkten och sedan vikas ut mot panelen?

@
Yes. Men där det var för trångt att skruva valde jag att limma dem mot regeln. Vid locken böjer man ut "kammen". De ger bra ventilation bakom panelen.

E
Jag tryckte in stålulll i mina glipor

@
E Elsamimmi skrev:
Jag tryckte in stålulll i mina glipor
Fungerar säkert mot möss... Men jag tänker att ventilationen bakom panelen riskerar att bli lidande..

E
Man behöver inte packa in det hårt i hålen. Jag tog en lite grövre sort så det kommer in luft

Kycklingnät funkar också.

"Man tager hvad man hafver" :ok:

• Gilla
Etorpt
  • Laddar…
Kan du ta bild på hur det ser ut monterat? jag har till skillnad från dig, problem med möss. Hus byggt 81 på gjuten platta med stående panel.

• Gilla
nikasp och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.