pleqtiz skrev:
Jag har haft Makitas batterimaskin ett tag nu och inte tycker jag att den är så speciellt bra, den mest bara fräser och fnösar på, kan vara bladen med men de jag använt har varit nya och inte va den som Feinen!
Med Feinen hände det saker.

Makitan kommer att säljas inom en överskådlig framtid... har en liten misstanke om att ett svartgrönt märke jobbar på en sådan multimaskin, eller så blir det en batteri fein! det bästa av 9 dimensioner
Bladen har enormt stor påverkan.

Jag har 3 st multimaskiner: Blå Bosch, Fein och en Meec (skäms) och jag tycker avverkningen är likvärdig med samma blad, däremot vibrerar feinen definitivt minst.

Med ett kasst blad funkar ingen av dom.

pleqtiz skrev:
Jag har haft Makitas batterimaskin ett tag nu och inte tycker jag att den är så speciellt bra, den mest bara fräser och fnösar på, kan vara bladen med men de jag använt har varit nya och inte va den som Feinen!
Med Feinen hände det saker.

Makitan kommer att säljas inom en överskådlig framtid... har en liten misstanke om att ett svartgrönt märke jobbar på en sådan multimaskin, eller så blir det en batteri fein! det bästa av 9 dimensioner
Jag har också haft Makitas batterimaskin ett tag och jag håller inte med alls i det du säger. Min upplevelse är att den tuggar på ordentligt så länge som bladet är vasst. Har man råkat såga i en spik så dör ju bladet direkt och då kan man lika gärna såga med luft.
Du har väl inte missat att dra upp farten på maskinen till max? Om man kör den på halvfart så händer ju inte mycket men det bör ju vara ungefär samma sak med alla tillverkare.

När det gäller möjligheten att byta blad med eler utan verktyg så vore det visserligen smidigt att kunna göra det verktygslöst. Dock så tycker inte jag att det är någon större ansträngning att ta fram insex-nyckeln. Den sitter ju ändå ganska taktiskt placerad på maskinen så den är ju sällan långt borta.

daugaard skrev:
har makita och bosch samma fäste för bladet? är på jakt efter en adapter för att kunna köra feinblad i min bosch och undrar om makitas adapter funkar[bild]
Ja Makita har samma fäste som Bosch så spontant borde det fungera med Makitas adapter.

daugaard skrev:
har makita och bosch samma fäste för bladet? är på jakt efter en adapter för att kunna köra feinblad i min bosch och undrar om makitas adapter funkar:)
Nej.

När jag beställde min gop300 köpte jag en Makita adapter. Den jag fick tag på funkade inte och om jag inte missminner mig var det centrum hålet som var för litet. Boschen med snabbfäste behöver ganska stort hål. Hur det är med boscharna utan snabbfäste vet jag inte. Kan hända den passar där.

Jag blev inte så mycket klokare av det här... :D

Min BDF456 har stjärnan, så texten som skyltas med hos bl.a. Axminster är antingen felskriven eller så är det så rörigt att varken ÅF eller Makita förstår sina bokstavskombinationer... Texten som åsyftas: (Please note: model number starting with letter 'D' has a 'star' imprint on the connector plate enabling full communication with a Makita battery also with a 'star'.)

Men med andra ord kvittar det om jag köper BTM eller DTM50!? Eftersom de är exakt samma-lika ?

Efter att faktiskt ha kollat Youtube-klippet fattade jag galoppen. Men hur som, en BTM50 är köpt och provkörd, bra maskin i mitt tycke! Ringde till Karlsborg i torsdags för att kolla lagerstatus, la order och maskinen fanns att hämta hos ombud fredag lunch. Trevligt när det går undan :)

någon som vet vad modellen med snabbfäste heter?

Tackar, funderar på att köpa en julklapp till mig sj:)
Tomten inte hitta till min adress:(

Frågan är var man ska köpa en ifrån, Tyskland/USA brukar ju vara bra ställen. Behöver ju inte ha batterier utan helt naken maskin

M
Makita XMT03 i USA om man köper därifrån.

Själv väntar jag tålamodigt på att prishammeren ska ta in den...

• Gilla
berne88
  • Laddar…
Är den för 3 eller 4ah?

Vet att en del funkar till båda å en del inte, jag hat tex en del verktyg utan stjärnan, så jag kan inte används 4ahp

M
Om jag förstått det hela rätt så är det modeller som börjar på D som garanterat går att köra med 4 och 5 Ah-batterier. I USA vet jag inte hur det är dock...

Så den med snabb fäste, är bara en D modell? Isåna fall kan ja icke köpa en den:(

M
berne88 skrev:
Så den med snabb fäste, är bara en D modell? Isåna fall kan ja icke köpa en den:(
Varför inte? Den går ju garanterat köra med 3Ah batterier också.

Ja tänkte fel.

Fint då ska ja beställa en, bara hitta ett bra ställ att ta hem den ifrån, har kollat lite på ebay, men ska kika vidare:)

MaxPax skrev:
Varför inte? Den går ju garanterat köra med 3Ah batterier också.
hmm kollade på ebay. men verkar inte som DTM51Z går att hitta i bra pris, den jag hitta var den här:

http://www.ebay.co.uk/itm/Makita-DT...Home_Garden_PowerTools_SM&hash=item259c4d9ff6

Den men den heter DTM50Z å den verkar inte ha snabb fäst.

å sen hitta ja den här: http://www.ebay.co.uk/itm/380935863730? _trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT då ingår lite bland, men samma maskin, men utan snabb fäste

har hittat med snabb, men inte lös maskin, dp ligger priset på 200pund:/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.