92 410 läst ·
134 svar
92k läst
134 svar
Moving on med Movehome
Hej igen!
Tyvärr finns inte namnet på kakel dokumenterat.
Nyansen går iaf i turkos. Nu har vi en grå fogmassa vilket väl är att föredra i ett kök men den gör att färgen inte blir lika tydlig som om den hade varit vit fog.
Försökte ta en ny bild där den vita väggen är med och skapar kontrast.
Hoppas det kan hjälpa er något.
Lycka till i kakeljungeln 😃
Tyvärr finns inte namnet på kakel dokumenterat.
Nyansen går iaf i turkos. Nu har vi en grå fogmassa vilket väl är att föredra i ett kök men den gör att färgen inte blir lika tydlig som om den hade varit vit fog.
Försökte ta en ny bild där den vita väggen är med och skapar kontrast.
Hoppas det kan hjälpa er något.
Lycka till i kakeljungeln 😃
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Södermanland
· 1 inlägg
Hej på er!
Vad kul att följa era projekt! Vi är i full gång med vårt eget husbygge. Vi inväntar fortfarande bygglovet och tomten/avstyckningen är i full gång. Vår förhoppning är att kunna starta bygget av move home #13 i vår.
All planering och eviga väntan på myndigheter gör oss smått galna, så era bilder är guld värda! Förstår att det är mycket med julstök och liknande, men ännu fler bilder vore ju fantastiskt
Vad kul att följa era projekt! Vi är i full gång med vårt eget husbygge. Vi inväntar fortfarande bygglovet och tomten/avstyckningen är i full gång. Vår förhoppning är att kunna starta bygget av move home #13 i vår.
All planering och eviga väntan på myndigheter gör oss smått galna, så era bilder är guld värda! Förstår att det är mycket med julstök och liknande, men ännu fler bilder vore ju fantastiskt
Hej!
Vad kul med flera som bygger #13! Vi kände också att det tog väldigt lång tid med allt pappersarbete. Det var väldigt frustrerande att bara sitta och vänta när vi äntligen hade bestämt oss för vilket hus vi ville ha.
Vårt hus är nu uppfört och igår la de på takpannorna. Dock inte slutbesiktning förrän 26 april.
Jag kan gärna bildbomba er
Jag kan börja med de bilder som jag har tillgängliga just nu som togs på leveransdagen. Ursäkta dålig kvalité på bilderna men det var tät dimma den dagen
Har fler bilder när taket ligger på som jag lägger upp inom kort!
Vad kul med flera som bygger #13! Vi kände också att det tog väldigt lång tid med allt pappersarbete. Det var väldigt frustrerande att bara sitta och vänta när vi äntligen hade bestämt oss för vilket hus vi ville ha.
Vårt hus är nu uppfört och igår la de på takpannorna. Dock inte slutbesiktning förrän 26 april.
Jag kan gärna bildbomba er
Har fler bilder när taket ligger på som jag lägger upp inom kort!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
JesTul, så härligt att ni har kommit igång 😃!
Och så roligt att du lägger ut bilder, ser fram emot fler 😊!
Ser ut som ni har hittat ett riktigt härligt läge och huset ser riktigt fint ut så här långt!
Och så roligt att du lägger ut bilder, ser fram emot fler 😊!
Ser ut som ni har hittat ett riktigt härligt läge och huset ser riktigt fint ut så här långt!
Tack Christina
Vi köpte tomten för 3 år sen med ett litet fritidshus på 50 kvm. När vi flyttade in var det utedusch och standarden lämnade minst sagt mer att önska
Men vi förälskade oss i tomten så där har vi nu bott medan vi jagat hus i 3 års tid. Vi har nog gått igenom de flesta alternativen i vår tankeprocess. Suttit med arkitekt och ritat upp drömhuset (som blev för dyrt) sett över möjligheterna att plocka ner ett timmerhus från dalarna och bygga upp igen på vår tomt, funderat på att renovera upp det befintliga huset och bygga ut samt ett antal möten med olika hussäljare och entreprenörer. Pust!
Men så till slut landade vi hos Move Home och det kändes som ett fantastiskt smidigt alternativ för oss med två små barn på 6 mån och 2 år och alldeles för lite tid för husbygge. Det passade oss även bra prismässigt.
Lite fler bilder
Men så till slut landade vi hos Move Home och det kändes som ett fantastiskt smidigt alternativ för oss med två små barn på 6 mån och 2 år och alldeles för lite tid för husbygge. Det passade oss även bra prismässigt.
Lite fler bilder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
JesTul, vill du att jag flyttar dina inlägg till en egen projekttråd kanske? Det är lätt för mig att göra. Säg bara vad du vill döpa den till i så fall.
Ojoj JesTul, det låter lite som vår historia! Ja bortsett från timmerstugan då, ngr sådana planer hade aldrig vi 😊.
Men vi har också gått omvägar för att hitta rätt och känner precis som ni att Movehome var som skräddarsytt och hade helt rätt koncept. Vi är verkligen nöjda så här långt 😊!
Härliga bilder, det ser ut att vara en underbar plats 👍!
Men vi har också gått omvägar för att hitta rätt och känner precis som ni att Movehome var som skräddarsytt och hade helt rätt koncept. Vi är verkligen nöjda så här långt 😊!
Härliga bilder, det ser ut att vara en underbar plats 👍!
Har försökt ta lite kompleterande bilder idag på sånt som ni kan tänkas vilja se 😊. Hör av er om det är ngt speciellt så kan jag kanske ta kort på det.
Jag lägger dock inte ut ngr bilder på tvättstugan som är överbelamrad av tvätt 😝. Faktum är, om jag skulle få ändra ngt så är det just tvättstugan!
Den kommer som säkert redan är bekant, lätt utrustat utan arbetsbänk och överskåp.
Ett råd till er står i begrepp eller redan är i processen att bygga, planera er tvättstuga bättre och komplettera inredningen!
Jag lägger dock inte ut ngr bilder på tvättstugan som är överbelamrad av tvätt 😝. Faktum är, om jag skulle få ändra ngt så är det just tvättstugan!
Den kommer som säkert redan är bekant, lätt utrustat utan arbetsbänk och överskåp.
Ett råd till er står i begrepp eller redan är i processen att bygga, planera er tvättstuga bättre och komplettera inredningen!
Redigerat:
Lite exteriöra bilder av varierande bildkvalité 😝.
Garaget är i stor fördigt, golvet och fasaden skall målas.
Garaget är i stor fördigt, golvet och fasaden skall målas.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Lite detaljbilder på lister, dörrar och fönster mm. Jag uppskattar tex att det finns många uttag för fina fönsterlampor 😊.
Tror att det är en aliminiumlist runt badrumsfönstret och så även i fönstret i köket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tror att det är en aliminiumlist runt badrumsfönstret och så även i fönstret i köket.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
ILite bilder från köket. Vi uppgraderade till ngt som jag tror hette komfortpaketet, därefter gjorde vi ytterligare lite förändringar i samarbete med Vedum kök vilket jag är mkt glad att vi gjorde.
Vi trivs mkt bra med köket men skulle önska att induktionshällen gav möjlighet till större kastruller och ffa ovala grytor! En ganska stor miss för en familj som uppskattar att laga god mat, bla långkok i gryta 😏.
Idag tror jag att man kan uppgradera ytterligare dtt steg till designerkök 😝
Vi trivs mkt bra med köket men skulle önska att induktionshällen gav möjlighet till större kastruller och ffa ovala grytor! En ganska stor miss för en familj som uppskattar att laga god mat, bla långkok i gryta 😏.
Idag tror jag att man kan uppgradera ytterligare dtt steg till designerkök 😝
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja så var det badrummen.
Vi valde att byta ut handfatet på ovanvåningen till en kommod från Hafa. Vi har även kompletterat med högskåp till båda badrummen, men Noroskåpet har inte kommit än och skåpet från Hafa ligger fortfarande i ett obrutet paket 😝. Man vill mer än vad man hinner helt enkelt.
En annan sak som känns fint att vi fick ändrat är, tydligen skulle inte snedtaket ha varit kaklat i badrummet på ov men då vi hade kakel över från bv där vi valde att sätta in en turkos mosaikvägg hade vi tillräckligt med kakel över för att helkakla badrummet.
Och på samma sätt skulle snedtaket på ov ha varit klätt med samma plattor som i taket men där valde vi att köpa in extra gipsskivor istället.
Lite bilder iaf.
Vi valde att byta ut handfatet på ovanvåningen till en kommod från Hafa. Vi har även kompletterat med högskåp till båda badrummen, men Noroskåpet har inte kommit än och skåpet från Hafa ligger fortfarande i ett obrutet paket 😝. Man vill mer än vad man hinner helt enkelt.
En annan sak som känns fint att vi fick ändrat är, tydligen skulle inte snedtaket ha varit kaklat i badrummet på ov men då vi hade kakel över från bv där vi valde att sätta in en turkos mosaikvägg hade vi tillräckligt med kakel över för att helkakla badrummet.
Och på samma sätt skulle snedtaket på ov ha varit klätt med samma plattor som i taket men där valde vi att köpa in extra gipsskivor istället.
Lite bilder iaf.
Sista bilderna!
Bl a vår garderob som jag fick välja tapet till 😜, långt ifrån färdig och dessutom belastad som avställningsrum 😂.
Har konstaterat att vi behöver fler garderober, så det får bli en i sovrummet med skjutdörrar, dvs när vi har råd 😏.
Bilder på ov, ngr på vardagsrummet och på tennstenskaminen.
Inte så lätt att ta bilder längre nu när vi väl har flyttat in. Har ju 3 små vildingar som dessutom sprider leksaker överallt 😂😝. Nåväl, hoppas bilderna kunde skapa en ngt tydligare bild av vad ett Movehome hus kan likna 😊.
Bl a vår garderob som jag fick välja tapet till 😜, långt ifrån färdig och dessutom belastad som avställningsrum 😂.
Har konstaterat att vi behöver fler garderober, så det får bli en i sovrummet med skjutdörrar, dvs när vi har råd 😏.
Bilder på ov, ngr på vardagsrummet och på tennstenskaminen.
Inte så lätt att ta bilder längre nu när vi väl har flyttat in. Har ju 3 små vildingar som dessutom sprider leksaker överallt 😂😝. Nåväl, hoppas bilderna kunde skapa en ngt tydligare bild av vad ett Movehome hus kan likna 😊.
Sista försöket, sidan stänger ner...
Den redan överbelamrade garderoben med inredning som vi köpt från Ikea.
Och så kaminen 😊
Den redan överbelamrade garderoben med inredning som vi köpt från Ikea.
Och så kaminen 😊
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Hej ChristinaH,
det ser ut att kunna bli ett trivsamt hem!
Hoppas ni inte har glömt brandvarnare och eldsläckare nu när julen och juleljusen knackar på dörren
det ser ut att kunna bli ett trivsamt hem!
Hoppas ni inte har glömt brandvarnare och eldsläckare nu när julen och juleljusen knackar på dörren