24 962 läst ·
223 svar
25k läst
223 svar
Motsvarighet till Bildelsbasen för röjsågar?
Nja, jag har beställt kolv som är på väg till min hqv så får jag se vart det leder först.Maskintok skrev:
Upptäckte att cylinderfotspackningen har en spricka som jag troligtvis gjorde när jag demonterade cylindern. (Synd att jag inte såg det förr - det hade säkert funnits på samma ställe som kolven). Ska kolla om jag har nån sorts "tätningsgucka"...
knacka en vet ja..T Tullen127 skrev:Nja, jag har beställt kolv som är på väg till min hqv så får jag se vart det leder först.
Upptäckte att cylinderfotspackningen har en spricka som jag troligtvis gjorde när jag demonterade cylindern. (Synd att jag inte såg det förr - det hade säkert funnits på samma ställe som kolven). Ska kolla om jag har nån sorts "tätningsgucka"...![]()
Det går fort..
Kul hammare och lite packningspapp..
Jo absolut, har bara inte hittat min packningspapp ännu som jag tydligen lagt på ett nytt "bra" ställe...Maskintok skrev:
Förr i tiden knacka' man packningar av typ mjölkpaket...får se om det får bli liknande om den inte kommer fram.
En fråga appropå packning: Den gamla täckte delvis över en kanal - om jag gör den nya packningen så den INTE hindrar kanalen kan det väl inte vara nån nackdel?
Nä det är bara fördel..T Tullen127 skrev:Jo absolut, har bara inte hittat min packningspapp ännu som jag tydligen lagt på ett nytt "bra" ställe...
Förr i tiden knacka' man packningar av typ mjölkpaket...får se om det får bli liknande om den inte kommer fram.
En fråga appropå packning: Den gamla täckte delvis över en kanal - om jag gör den nya packningen så den INTE hindrar kanalen kan det väl inte vara nån nackdel?
Jag har ju redan rört till det och skrivit om Hqv 242:an som jag bytt kolv på i två trådar så jag tänkte bara komplettera med en sak.T Tullen127 skrev:
I samband med kolvbytet såg jag att cylinderns kylflänsar var nästan helt igengrodda ända ut. Det bör väl ha inneburit kraftigt försämrad kylning antar jag?
Där måste jag skärpa mig..