10 607 läst ·
23 svar
11k läst
23 svar
Motorskydd 54 larm nibe f1245-10
Sida 1 av 2
Jag har en nibe f1245-10 som löser ut motorskyddet efter 3 timmars drift. Jag har garanti på grejerna till 2022. Firman som installerade grejerna var här igår och kollade men hittade inget fel. Dom ska återkomma idag och mäta faser och annat. Är det någon som varit med om samma fel och vad fick ni göra? Jag är bara glad att det inte är så kallt ute..
Koppla han på sig på kylkretsen? Min vp löste på interna kompressorskyddet då min expansionsventil kärva, hade hög överhettning.
Hade sämre effekt än förut och när det blev kallt vart det för jobbigt för kompressorn då den fick för dålig kylning.
Hade sämre effekt än förut och när det blev kallt vart det för jobbigt för kompressorn då den fick för dålig kylning.
Han mätte förbrukning på ingående faser. En drog lite mer men det var inget onormalt. Det var installatören som var här och kollade lite. Han skulle felanmäla till servicefirma som får komma ut och kolla. Hoppas att jag hör av dom inom en snar framtid. Det är ju snart juletid och det är inge höjdare att köra på patron. Det är nog dumt att hålla på starta om hela tiden.E Emanuel01 skrev: