Jag har en nibe f1245-10 som löser ut motorskyddet efter 3 timmars drift. Jag har garanti på grejerna till 2022. Firman som installerade grejerna var här igår och kollade men hittade inget fel. Dom ska återkomma idag och mäta faser och annat. Är det någon som varit med om samma fel och vad fick ni göra? Jag är bara glad att det inte är så kallt ute..

Är det alltid 3h?

Det råkar inte vara så att du har el till huset via luftledning och stolpar i gatan? Har haft många problem med det genom åren....

Det var 5 timmar mellan första och andra stoppet för drygt 2 dagar sen. Nu är det 3 timmar. Nej det är grävda ledningar till kvarteret. Den har fungerat i snart 2 år men nu börjat lösa ut.

Ok, låter inte jättebra. Skönt stt du har kompressorgarsnti fortfarande,

MathiasS MathiasS skrev:
Ok, låter inte jättebra. Skönt stt du har kompressorgarsnti fortfarande,
Ja just nu är man tacksam för garanti. Men det är ändå segt att det sker nu i december och inte augusti.

C Corsair skrev:
Men det är ändå segt att det sker nu i december och inte augusti.
Det är den sura citronen vi nordbor har fått. Allt som går sönder gör det på vintern.

T tompaah7503 skrev:
Det är den sura citronen vi nordbor har fått. Allt som går sönder gör det på vintern.
Konstigt ändå att den går sönder nu när det ligger kring nollan. Inte så stor belastning på pumpen nu som om det vore minusgrader ute.

Pusha på för att få det där utrett nu innan det blir ännu kallare.....det kan ju faktiskt också vara något enklare fel, glapp i någon kopplingsplint etc....

Firman var här igår och skulle komma idag vid 9 men inte kommit än. Avvaktar en stund innan jag ringer.

Nu var han här. Han hittade inga fel men ska kontakta servicefirma och se vad dom säger. Han tyckte kompressorn gick ojämnt.

Koppla han på sig på kylkretsen? Min vp löste på interna kompressorskyddet då min expansionsventil kärva, hade hög överhettning.
Hade sämre effekt än förut och när det blev kallt vart det för jobbigt för kompressorn då den fick för dålig kylning.

E Emanuel01 skrev:
Koppla han på sig på kylkretsen? Min vp löste på interna kompressorskyddet då min expansionsventil kärva, hade hög överhettning.
Hade sämre effekt än förut och när det blev kallt vart det för jobbigt för kompressorn då den fick för dålig kylning.
Han mätte förbrukning på ingående faser. En drog lite mer men det var inget onormalt. Det var installatören som var här och kollade lite. Han skulle felanmäla till servicefirma som får komma ut och kolla. Hoppas att jag hör av dom inom en snar framtid. Det är ju snart juletid och det är inge höjdare att köra på patron. Det är nog dumt att hålla på starta om hela tiden.

hur gammal är vp?

E Emanuel01 skrev:
hur gammal är vp?
Det är garanti till 22 februari nästa år sen tilläggsförsäkring. Monterad 22/2-16

Då är den ju nästan ny. Då är det nog inte det fel jag hade, skulle tippa mer på Mathias S ide om någon fas med dålig kontakt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.