Köp en ny sådan, och ser till min stora förvåning att det inte är något mejselspår i L o H skruvarna.
Vilken typ av verktyg ska man köpa för att kunna justera dem?
Är det någon typ av invändig konisk torx ?
Någon som har tips...............

Mvh.

Har för mig att man inte ska kunna skruva själv, är det inte automatisk förgasarinställning på nya Husqvarna???

Nä, det är inte Autotune på den sågen. Tror det är det här verktyget han söker.

Man är inte betrodd att justera de där skruvarna längre, behöver säkert en CE-certifiering för att få göra det. :)

• Gilla
kallemannen
  • Laddar…
Håller med dig, hjälper inte att man kört såg i 30 år, ha ha. Verka vara detta verktyg som du länkat till, tack för hjälpen.:thumbup:

Man får nog en sådant verktyg som examenspresent efter genomgången körkortsutbildning i motorsåg.....;)

Ha ha det tror jag inte, nejdå det får säljaren fixa, men känns bara så jä........la onödigt att behöva köra tillbaka o fixa det. Har själv justerat hur måga sågar genom åren, och det har funkat. Tycker det är trams.

Självklart är det trams....men jag köpte en Husqvarna 40, tror det va -98 nån gång.....min granne o tillika skogsägare som jag hjälpte o gallra ställde in sågen och jag har aldrig rört den sen dess.....och den har gått som en klocka....kanske tur, kanske för att jag alltid kört på Aspen bensinen...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.