Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Bränd lindning och en så liten kostar skjortan att linda om , kanske lika mycket som en ny kompressor . Brukar vara en gräns vid 7,5 kW och över för lönsamhet om det inte är en specialmotor, Din är mer standard. och skrot.
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Hade det på kännJ jonaserik skrev:
Intressant att runt 7.5kw och upp kan det bli aktuellt med omlindning, nu har man lärt sig något nytt idag med
Om den är remdriven så ä det bara att hitta en ny motor, en beggad 3kw motor kan du få för typ 300kr. Går den på 3-fas så är det bara att styra ett kontaktormotorskydd med tryckbrytaren
2.2kw kan funka med
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Nja det är en 1cyl kompressor som sitter på tappen med en liten vevaxel
Denna fast 10 år gammal så utrymmet är ganska begränsat då tankarna och ramen är svetsad
Det var bara en liten fundering då den redan blivit utdömd men innan man plockar isärnågot så vet man ju inte
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Denna fast 10 år gammal så utrymmet är ganska begränsat då tankarna och ramen är svetsad
Det var bara en liten fundering då den redan blivit utdömd men innan man plockar isärnågot så vet man ju inte
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Det hade varit en god erfarenhet, men just nu har jag ca 312 saker som står på att göra listan och 675 påbörjade projekt så den skulle bara bli runtknuffad till till jag tröttnat på det och bli slängd i ett senare tillfälle tyvärr
Hur ser själva blocket ut? Jag tror nog att det ändå går att byta motorn
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Skall kolla lite efter en motor, men tror inte att det är lönt när kompressorn kostar 4k ny
4000 är ju riktigt dyrt, för det priset skulle du nog kunna lämna in 4 såna motorer på omlindning...
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Blev lite biten och började leta vad en ny morot skulle kunna kosta men gick bet
Det är en senco ac29616 och de enda siffrorna jag hittade på motorn är de på bilden tidigare i tråden
Någon som skulle kunna peka mig åt rätt håll?
Tänkte kolla med senco ÅF på måndag hur många pengar de vill ha för något liknande
Det är en senco ac29616 och de enda siffrorna jag hittade på motorn är de på bilden tidigare i tråden
Någon som skulle kunna peka mig åt rätt håll?
Tänkte kolla med senco ÅF på måndag hur många pengar de vill ha för något liknande
Men vad sa du, sitter vevaxeln direkt på motoraxeln utan nån koppling? Så det går alltså inte att få loss bara motorn?
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Jo visst skall man kunna plocka av kompressorn, lade ner och skruvade ihop allt när jag såg de brända landningen så jag tittade inte närmare på konstruktionen tyvärr
Edit: skall inte vara några bekymmer att separera motorn och kompressor, drivs direkt på axeln
Edit: skall inte vara några bekymmer att separera motorn och kompressor, drivs direkt på axeln
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat: