307 017 läst ·
1 545 svar
307k läst
1,5k svar
Mössen flyttar in
Vi hade problem med dessa fantastiska djur under förra året. Jag är djurvän ut i fingerspetsarna och försökte med "snälla" fällor dvs ej dödande i form av vippbrädor, "låsande" fällor m.m m.m
Dessa hade inte så bra resultat...
Testade de billiga och DYRA elektroniska skrämmor som skulle ge signal i hela elstammen vilket inte alls fungerade. Kan även tilläggas att vi har två katter vilket inte verkade hjälpa. Satte sedan slagfällor som sista utväg och detta fungerade väl bra och fångade en om dagen i dessa med rätt bete (dumle kola!!). Men jag ledsnade på detta när man ändå hörde hur de åt min svindyra isolering. Köp inte SUPERCAT från granngården om du är djurvän eller har någon form av medlidande. Två gånger fick jag "manuellt" ha ihjäl två möss då de kämpade för sina liv i dessa fällor. De är alldeles för snälla och tar inte ihjäl dem direkt alla gånger. Köp originalen! tror ni mig inte så köp en supercat och en vanlig. Sätt i fingrarna och säg vilken som gör mest ont....
Beställde hit anticimex vilket är helt kostnadsfritt som kund hos länsförsäkringar. Fick 4 st lådor för gift som jag placerat på bra ställen. De lämnade även en hel kasse med nytt gift.
Kan säga att jag nu är helt fri från djuren dvs råttfällorna är tomma och det verkar som de gett sig av helt då jag inte behövt byta gift i fällorna på länge nu.
Jag vet dock att giftet är elakt och jag ville absolut inte göra så men då man vaknade varje natt av gnagande på allt möjligt i väggar och tak så fick det vara nog! det finns en anledning till varför de kallas skadedjur.
Så ni som har länsförsäkringar tycker jag skall kolla med anticimex!
Dessa hade inte så bra resultat...
Testade de billiga och DYRA elektroniska skrämmor som skulle ge signal i hela elstammen vilket inte alls fungerade. Kan även tilläggas att vi har två katter vilket inte verkade hjälpa. Satte sedan slagfällor som sista utväg och detta fungerade väl bra och fångade en om dagen i dessa med rätt bete (dumle kola!!). Men jag ledsnade på detta när man ändå hörde hur de åt min svindyra isolering. Köp inte SUPERCAT från granngården om du är djurvän eller har någon form av medlidande. Två gånger fick jag "manuellt" ha ihjäl två möss då de kämpade för sina liv i dessa fällor. De är alldeles för snälla och tar inte ihjäl dem direkt alla gånger. Köp originalen! tror ni mig inte så köp en supercat och en vanlig. Sätt i fingrarna och säg vilken som gör mest ont....
Beställde hit anticimex vilket är helt kostnadsfritt som kund hos länsförsäkringar. Fick 4 st lådor för gift som jag placerat på bra ställen. De lämnade även en hel kasse med nytt gift.
Kan säga att jag nu är helt fri från djuren dvs råttfällorna är tomma och det verkar som de gett sig av helt då jag inte behövt byta gift i fällorna på länge nu.
Jag vet dock att giftet är elakt och jag ville absolut inte göra så men då man vaknade varje natt av gnagande på allt möjligt i väggar och tak så fick det vara nog! det finns en anledning till varför de kallas skadedjur.
Så ni som har länsförsäkringar tycker jag skall kolla med anticimex!
Redigerat av moderator:
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Tycker att supercat funkar lika bra som vanliga slagfällor, fördelen är att de är lättare att tömma än klassikern i trä.Hybenos skrev:Köp inte SUPERCAT från granngården om du är djurvän eller har någon form av medlidande. Två gånger fick jag "manuellt" ha ihjäl två möss då de kämpade för sina liv i dessa fällor. De är alldeles för snälla och tar inte ihjäl dem direkt alla gånger. Köp originalen! tror ni mig inte så köp en supercat och en vanlig. Sätt i fingrarna och säg vilken som gör mest ont....
Vad det gäller felslag så har jag råkat ut för det på vanliga fällor också, det har varit dött lopp mellan fälltyperna när det gäller sådana, frågan är bara hur jag ska avliva dom nu när vattenhinken är tömd och inställd för vintern?
Självbyggare
· Stockholm
· 10 104 inlägg
Dumlekola var verkligen "the shit". 1-0. 
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Hemma hos mig har det blivit helt lugnt, inan det blev minusgrader var det snitt en om dagen men senaste månaden inte en enda.
Ryktet har väl spridit sig att häromkring försvinner bara släkt och vänner.
protte
Ryktet har väl spridit sig att häromkring försvinner bara släkt och vänner.
protte
Grundstött
· Halland
· 28 348 inlägg