4 505 läst ·
2 svar
5k läst
2 svar
Mörkläggning till takfönster
Jag har två takfönster (snedtak) från Fakro i vårt hus. Nu behöver jag sätta in någon form av mörkläggning, gärna som stänger ute mesta möjliga värme också då solen ligger på hela dagen och gör rummen oerhört varma.
Jag har hört om både plisségardin och någon form av ram man monterar med heltäckande "rullgardin"... Men jag fick en chock när jag kollade med vår lokala persienaffär vad de tog betalt, det var jag inte beredd på... Ram (mörkläggning + värmereflekterande baksida) skulle kosta nästan 4000 kronor för ett fönster inkl montering. Nu har jag inte exakta mått på fönstret i huvudet men ca 120 x 70 cm.
Vad har ni för lösningar i era takfönster?
Jag har hört om både plisségardin och någon form av ram man monterar med heltäckande "rullgardin"... Men jag fick en chock när jag kollade med vår lokala persienaffär vad de tog betalt, det var jag inte beredd på... Ram (mörkläggning + värmereflekterande baksida) skulle kosta nästan 4000 kronor för ett fönster inkl montering. Nu har jag inte exakta mått på fönstret i huvudet men ca 120 x 70 cm.
Vad har ni för lösningar i era takfönster?
För att stoppa värmen behövs en markis. Velux har såna till sina fönster . Kanske Fakro har det med?
Klicka här för att svara