2 091 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Mörkbetsa tvålad furu (sänggavel)
Hej!
Köpt ny sänggavel i vitsåpad furu. Noterade dock att rummet blev lite kallt i tonerna när denna kom in, så tänkte försöka mig på att betsa den i en mörkare och varmare ton, mer likt valnöt.
Behöver jag slipa hela sänggaveln först? I så fall hur noggrant? Något annat jag bör tänka på?
Litar mer på er här, än att fråga personalen som säljer betsen på tex Bauhaus..
Tack på förhand!
Köpt ny sänggavel i vitsåpad furu. Noterade dock att rummet blev lite kallt i tonerna när denna kom in, så tänkte försöka mig på att betsa den i en mörkare och varmare ton, mer likt valnöt.
Behöver jag slipa hela sänggaveln först? I så fall hur noggrant? Något annat jag bör tänka på?
Tack på förhand!
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlägg
Tips nr 1 är att testa på en yta som inte syns ( undersida/baksida)Renoveralgh skrev:
Hej!
Tack på förhand!
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlägg
Den såldes som vitsåpad. Ta reda på vad de som säljer den gjort med den? (Bara haft på såpa och tvättat bort? Eller är det bets de kallar 'vitsåpad'?
Verktygstokig
· Halland
· 8 131 inlägg
Tack för svar!
Någon som har tips på vilken typ av bets som blir bäst för en nybörjare? Pulver som man själv blandar? Eller lack? Olja? Något särskilt märke?
Tack!
Någon som har tips på vilken typ av bets som blir bäst för en nybörjare? Pulver som man själv blandar? Eller lack? Olja? Något särskilt märke?
Tack!
Klicka här för att svara