Hej! Jag har total panik just nu.
Jag har fått mörka fläckar på mitt parkettgolv, och speciellt där jag har haft min datorstol. Där är det som att lacket har försvunnit och golvet blivit mörkt och repigt. På dom andra fläckarna antar jag att jag har spillt något.
Jag har verkligen inte råd att ersätta golvet då jag bor i hyresrätt.

Vad kan jag göra? Ska jag slipa och lacka/olja? Ska jag byta delar av parketten? Ska jag använda oxalsyra?
Jättetacksam för svar

• Skadat parkettgolv med mörka fläckar och repor där lacket försvunnit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Parkettgolv med synliga mörka fläckar och repor där lacket försvunnit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
D Dianaaa skrev:
Hej! Jag har total panik just nu.
Jag har fått mörka fläckar på mitt parkettgolv, och speciellt där jag har haft min datorstol. Där är det som att lacket har försvunnit och golvet blivit mörkt och repigt. På dom andra fläckarna antar jag att jag har spillt något.
Jag har verkligen inte råd att ersätta golvet då jag bor i hyresrätt.

Vad kan jag göra? Ska jag slipa och lacka/olja? Ska jag byta delar av parketten? Ska jag använda oxalsyra?
Jättetacksam för svar
Ja det där golvet behöver slipas och lackad. D.v.s. om det inte redan har slipats för många ggr. Då behöver det bytas.

Ska du flytta? Annars kan du ju skjuta på problemet bara om ekonomin inte tillåter något...

Ja jag ska flytta

BirgitS
Hör med hyresvärden om vad som räknas som normalt slitage. Golvet ser ju mycket gammalt ut så även hen kanske anser att det ändå är dags att slipa om det.

För framtiden så kan det vara bra att veta att Ikea säljer golvskydd att ha under skrivbordsstolar med hjul.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.