Hej,

Ligger ofta och tittar på datorn innan jag somnar på kvällen. frun störs lite av detta. Så jag tänkte sätta dit en film gör att man inte kan se skärmen från annan sida än framifrån, tittar man från sidan blir den bara svart.
Har sett sådana på flygplan och på tåg där den med datorn inte vill att grannen på sätet bredvid ska se vad man skriver. (För säkerhet ofta, att ingen ska snoka på deras mail osv).
Detta borde fungera lika bra för mig.
Har inte sett tilll det på flera år, någon som vet om det forrtfarande finns?

Mvh

Stefan

Ett såkallat "surfa på tråkiga möten"-filter. Alla rutinerade tjänstemän har ett.

• Gilla
Jocke Best och 2 till
  • Laddar…
Sekretessfilter kostar ju en hel del, men om du lägger till lite så får du en ny laptop med den funktionen inbyggd! ;)

(Jag köpte en billig dator i somras som visst hade riktigt dåliga betraktningsvinklar... :mad: )

Annars finns ju alltid originalet ;)

computer-hood-privacy-scarf.jpeg

• Haha
  • Gilla
Snailman och 3 till
  • Laddar…
Har hittat massa billigt på eBay. Typ 150;- för min skärm. Heter privacy filter.

Mvh Stefan

bygga_bo skrev:
Annars finns ju alltid originalet ;)

[bild]
Verkar inte alls fylla sin funktion som jag ser det.

Är det verkligen film du tittar på? ;)

Men på ämnet: Är du säker på att ett privacy filter är lösningen? Det är väl ljuset och inte betraktningsvinkeln hon stör sig på?

• Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
Frågan är om ett sekretessfilter löser problemet med att det "blå" ljuset stör. Skärmen kommer ju fortfarande att fungera som en lampa vars ljus studsar mot sängkläder och väggar och lysa upp.

http://www.oculusvr.com/ kanske är en bättre lösning :).

...eller en ögonmask (tänk flygplan) till hustrun?

Nyfniken skrev:
Är det verkligen film du tittar på? ;)

Men på ämnet: Är du säker på att ett privacy filter är lösningen? Det är väl ljuset och inte betraktningsvinkeln hon stör sig på?
Skillnaden i hur rummet lyses upp är ytterst marginell med och utan filter, så även skillnaden i spridning åt sidan i praktiken.

Nej, det har ni rätt i. Om ljusstyrkan är samma så är det ju ingen ide.
Får sätta på toningsfilm som man har på bilfönster :P

Eller helt enkelt sänka ljusstyrkan på skärmen?

Fast det kanske är lättare att ignorera ljus än rörliga bilder i ögonvrån?

/ATW

Nyfniken skrev:
Eller helt enkelt sänka ljusstyrkan på skärmen?
Går inte av någon anledning.
Har laddat ner ett program som sänker styrkan, men det är fortfarande ganska ljust.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.