5 230 läst ·
17 svar
5k läst
17 svar
Mördarsniglarna är tillbaka
Sida 1 av 2
Nu är det sniglarna tillbaka i min trädgård, snyft. Igår hittade jag 27st och 14 idag. Igår spred jag med glädje ut en hel burk med snigelgift som skulle enligt tillverkaren klara av fukt och få dem att svälja ihjäl. Ville bara få ut att de är tillbaka......:eek:
Min nya sommar rutin är att varje kväll gå ut med spaden och halshugga dem, nu har jag börjat igen. Sommaren är här och sniglarna med den. Imorgon blir det att köpa annat snigelgift, nu skall jag gardera mig. Ju fler snigelgifter desto bättre....
Min nya sommar rutin är att varje kväll gå ut med spaden och halshugga dem, nu har jag börjat igen. Sommaren är här och sniglarna med den. Imorgon blir det att köpa annat snigelgift, nu skall jag gardera mig. Ju fler snigelgifter desto bättre....
Produkter som diskuteras: "Mördarsniglarna"
Snigelbekämpning Snigel Effekt Neudorff
Mot alla sorters sniglar
215 kr inkl moms
Läs mer
Förra sommaren dödade/halshögg minst 100 sniglar varje kväll. Perioderna som det var fuktigt blev det över 500.
Det finns gifter som inte är giftiga för annat än sniglar. Efter förra sommaren tänker jag bara på hur jag skall minska antalet jag hittar, de är så äckliga.
Det finns gifter som inte är giftiga för annat än sniglar. Efter förra sommaren tänker jag bara på hur jag skall minska antalet jag hittar, de är så äckliga.
Medlem
· Västra götaland
· 180 inlägg
Jag fick in dom förra året. Visste att dom var på G, men jag hade nog inte anlagt ett grönsaksland på ett par hundra kvadrat och lagt ner en massa jobb o pengar om jag visste att do var så nära.
Jag odlar ekologiskt och andvänder inga gifter eller konstgödsel eller något, men sniglarna, ja, där finner jag inga pardon, laddar upp med metaldehyd, läser om elstängsel, ja här är det KRIG! Ni när jag har fått in dom på tomten gäller det att inte få in dom på andra sidan tomten.
Jag odlar ekologiskt och andvänder inga gifter eller konstgödsel eller något, men sniglarna, ja, där finner jag inga pardon, laddar upp med metaldehyd, läser om elstängsel, ja här är det KRIG! Ni när jag har fått in dom på tomten gäller det att inte få in dom på andra sidan tomten.
Medlem
· Västra götaland
· 180 inlägg
Japp, riktiga dundergrejer det där. Tänk bara på att det innehåller mesurol, det behövs ytterst få korn och tar sniglarna i fem generationer (när dom äter varandra) och det är väldigt giftigt för andra djur oxå. Tyvärr får bara bönderna andvända mesurol i sverige, inte vi fritidsodlareglenn30 skrev:
Medlem
· Västra götaland
· 180 inlägg
Ok, har ni provat nematoderna med bra resultat? Jag har nämligen inte hört en enda som har varit nöjd med dom.
Jag hörde att nematoderna var effektivast på våren när sniglarna var små, den tiden är över...
Nu har jag provat Green Line och skall övergå till Weibulls snigelgift. Det blev färre men de försvann inte helt, eller om det kanske helt enkelt beror på vädret. Man kan aldrig riktigt vara säker. De kanske har olika smak, här skall provas.
Är det bara jag som kommer att göra min trädgård mindre attraktiv för dem genom att exempelvis gräva bort funkian där de stormtrivs?
Nu har jag provat Green Line och skall övergå till Weibulls snigelgift. Det blev färre men de försvann inte helt, eller om det kanske helt enkelt beror på vädret. Man kan aldrig riktigt vara säker. De kanske har olika smak, här skall provas.
Är det bara jag som kommer att göra min trädgård mindre attraktiv för dem genom att exempelvis gräva bort funkian där de stormtrivs?