Skruva upp en monteringslist på väggen. Bygg sedan en låda med rätt höjd från bänkskivan (för jag antar att det handlar om skåp över en köksbänk) som du kan ställa överskåpen på för att få dem i läge och skruva fast dem. Ta sedan ned monteringslisten. Ev kan du skippa monteringslisten men den hjälper dig att få en enhetlig höjd över en längre sträcka, "stödlådan" ger då huvudsakligen avlastning i arbetet.
MVH
Ronnie
MVH
Ronnie
jag som har monterat mycket kök har kollat på nätet efter olika hjälpmedel som andra kökssnickare använder . i Usa så verkar vissa använda en lift som dom lyfter upp hela väggskåps "paketet" som dom skruvat ihop på golvet
liknade lift
liknade lift
Tack för alla tips!
Ställningen ja är ute efter ställer man på underskåpen, spänner fast en rätskiva
väger av den med hjälp av ställskruvar sen är det bara att trava upp alla skåp. eftersom rätskivan är placerad ca 25 cm från väggen så behöver man inte hålla i
utan man kan skruva ihop alla stommar innan man monterar fast dem i väggen
verkligen jätte smidigt när man monterar kök väldigt ofta.
Har haft den ställningen men efter ett bilinbrott så vart ja av med dessa.
köpte ställningen av en annan köks snickare för ca 10 år sedan. Han köpte dessa
från en liten tillverkare. Han har tyvärr inte kvar nr eller adressen.
Vad ja vet så är det svenskt patent och tillverkas av någon gubbe i ett garage någonstans på landsbygden.
mvh
Ställningen ja är ute efter ställer man på underskåpen, spänner fast en rätskiva
väger av den med hjälp av ställskruvar sen är det bara att trava upp alla skåp. eftersom rätskivan är placerad ca 25 cm från väggen så behöver man inte hålla i
utan man kan skruva ihop alla stommar innan man monterar fast dem i väggen
verkligen jätte smidigt när man monterar kök väldigt ofta.
Har haft den ställningen men efter ett bilinbrott så vart ja av med dessa.
köpte ställningen av en annan köks snickare för ca 10 år sedan. Han köpte dessa
från en liten tillverkare. Han har tyvärr inte kvar nr eller adressen.
Vad ja vet så är det svenskt patent och tillverkas av någon gubbe i ett garage någonstans på landsbygden.
mvh
kan han inte vad firman heter ? eller om ställningne har något namn?
jag har monterat ca 500 kök och har aldrig hört talas om den ställning som du pratar om och jag letar hjälpmedel hela tiden
om du har bilden på datorn så är det rätt enkelt , under denna tråden så finns där en ruta där man skriver svaren om man klickar på "avancerat läge" så dyker det upp en massa grejor
klicka på "bifoga filer till inlägget" , sen på "ladda upp bild ifrån din dator "
efter det så letar du upp bilden och därefter klickar du på öppna , sen ladda upp ..
sen svarar man på inlägget om man vill
klicka på "bifoga filer till inlägget" , sen på "ladda upp bild ifrån din dator "
efter det så letar du upp bilden och därefter klickar du på öppna , sen ladda upp ..
sen svarar man på inlägget om man vill
Klicka här för att svara
