Byggahus.se

Montering av Whirlpool diskmaskin

1. C
    Medlem Nivå 1
    Hejsan!
    Har precis köpt mig en Whirpool diskmaskin (ADP3550), och att montera själv rör etc var ju enkelt.

MEN har helt kört fast med höjdjustering på bakre delen av maskinen, det verkar som det är något att göra med den vita plastpluggen på framsidan (nedre delen), frågan är om den ska tas bort för att justera höjden?

Någon som har stött på något liknande?

2. F
    Medlem · Nivå 10
    Är väl som andra maskiner.. bort med pluggen så sitter en skruv bakom som du skruvar upp

3. ikeahantverkaren
    Medlem Nivå 7
    Nej stopp och belägg.Den vita så kallade pluggen är skruven.Tar du bort den förstör du möjligheten att justera bakbenet.

4. Paul-Staffanstorp
    Medlem · Nivå 16
    Nu brukar ju inte jag montera just Whirlpool maskiner, men jag tycker att det är konstigt ifall det ser ut som en plugg men är en skruv...
    Brukar å andra sidan aldrig vara pluggar som döljer justerskruven heller.

Använder ni en skruvdragare till detta moment så välj ganska låg hastighet och ta det lugnt så ni inte drar i sönder funktionen.
    De är ganska känsliga och man avråder egentligen från att använda maskin till detta moment, men det är ganska drygt att skruva för hand också.;)

5. C
    Medlem Nivå 1

Pluggen

Hejsan!

Tack för alla råd, jag har provat att skruva (manuellt) på den vita plastpluggen men tyvärr händer inte så mycket faktiskt (eller rättare sagt inget alls).

Mvh
    Christer

6. T
    Medlem · Nivå 14
    Annars brukar det ju stå i manualen som följer med diskmaskinen hur man ställer in benen. Eller något annat medföljande blad men detta brukar ligga inne i diskmaskinen.

7. ikeahantverkaren
    Medlem Nivå 7
    Ofta hjälper det om du tiltar maskinen lite framåt så att bakbenet hänger fritt.Då brukar den komma.Det brukar vara att skruva medsols för höjning och motsols för sänkning av benet.

Redigerat 6 aug 2009 20:17
  8. C
    Medlem Nivå 3
    Har jag inte fel för mig så höjer du motsols på whirlpools diskar, tror även det passar med insexsnyckel, om du tycker deras "vev" är för krånglig.....