102 läst ·
3 svar
102 läst
3 svar
Montera utvändiga fönsterfoder pvc fönster
Hej!
är det någon som vet om man kan skruva i karmen på drutex pvc fönster för att få de utvändiga fodren att ligga an mot fönstret? utan så med dagens propellervirke så vill kanterna vika ut sig då skruven hamnar för långt ut så den orkar inte dra fodret mot fönstret så det blir plant?
hittar ingen information och där jag köpte fönstren kunde inte svara på frågan…
tacksam för svar 🙏
är det någon som vet om man kan skruva i karmen på drutex pvc fönster för att få de utvändiga fodren att ligga an mot fönstret? utan så med dagens propellervirke så vill kanterna vika ut sig då skruven hamnar för långt ut så den orkar inte dra fodret mot fönstret så det blir plant?
hittar ingen information och där jag köpte fönstren kunde inte svara på frågan…
tacksam för svar 🙏
ja tänkte bara kring ”resten” av sidorna så man inte skruvar in i något som gör att fönstret går sönder. Om jag uppfattat rätt så har karmen en aluminium kärna, måste man ha någon typ av självborrande då eller kan man ta t.ex rostfri trallskruv eller liknande ?🧐
Produkter som diskuteras: "trallskruv"
Trallskruv
Trallskruvar är en typ av träskruvar som är utformade för att tåla tuffa väderförhållanden och ofta tillverkas av rostfritt stål eller annat väderbeständigt material. Dessa skruvar är särskilt lämpliga för utomhusbruk, till exempel
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden