Hej!
Vi glömde checka ugnslådan på vår visning, och när vi väl flyttade in märkte vi att den inte satt fast. Nu är det dags för oss att sälja, och vi vill på nåt sätt göra den funktionsduglig. Se två bilder på hur det ser ut under ugnen samt hur plankan ser ut på baksidan. Jag har tummen mitt i handen, men jag gissar att pluppen på plankan ska in i mitten av grejen under ugnen. Jag kan trycka plankan helt mot väggen, så jag gissar att pluppen går in i hålet. Men plankan sitter ändå inte fast, och ramlar direkt ner på golvet. Och ändå om den hade fastnat, är det här en mekanik som gör att man på nåt sätt kan öppna luckan? Är det att man ska kunna ”böja ner” luckan och kunna ta ut ugnsplåtarna? Finns det nån väldigt lätt lösning på det här problemet? Som även en med tummen mitt i handen skulle klara av.
Tack på förhand.
'
Vi glömde checka ugnslådan på vår visning, och när vi väl flyttade in märkte vi att den inte satt fast. Nu är det dags för oss att sälja, och vi vill på nåt sätt göra den funktionsduglig. Se två bilder på hur det ser ut under ugnen samt hur plankan ser ut på baksidan. Jag har tummen mitt i handen, men jag gissar att pluppen på plankan ska in i mitten av grejen under ugnen. Jag kan trycka plankan helt mot väggen, så jag gissar att pluppen går in i hålet. Men plankan sitter ändå inte fast, och ramlar direkt ner på golvet. Och ändå om den hade fastnat, är det här en mekanik som gör att man på nåt sätt kan öppna luckan? Är det att man ska kunna ”böja ner” luckan och kunna ta ut ugnsplåtarna? Finns det nån väldigt lätt lösning på det här problemet? Som även en med tummen mitt i handen skulle klara av.
Tack på förhand.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa svaret
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 154 inlägg
Pluppen på plankan ska mycket riktigt in i mitten av grejen på sidan. Tror inte det är något fel på luckan, nen är bara inte så användarvänlig. Det ser likadant ut på andra sidan va? I så fall har du bara två snäppfästen och luckan måste tas bort i sin helhet varje gång den ska öppnas. Gissar att det är lite småtrögt också, så tryck till ordentligt så ser du nog att den fastnar.
Naturligtvis går det att byta allt mot någon form av gångjärnsmekanism, men jag tror som sagt inte att det du har är trasigt.
Naturligtvis går det att byta allt mot någon form av gångjärnsmekanism, men jag tror som sagt inte att det du har är trasigt.
Tack för svaren
Testade att spraya snabbt men blev ingen skillnad. Ska testa lite mer. Förvånad att den inte faktiskt är trasig! Väldigt konstigt att behöva ta bort luckan helt och temporärt lägga på golvet varje gång man ska ta ut/in en ugnsplåt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 154 inlägg
Det finns ju andra borrhål i luckan, så det kan mycket väl ha funnits en bättre mekanism från början.
Klicka här för att svara