Hej!

Vi håller just nu på att bygga hus, vi glömde dock lägga till spröjs när vi beställde fönster. Min fråga är hur svårt är det att montera detta själv? Som jag förstår det så måste man borra i aluminiumet, klarar man detta som lekman?

Samt pajjar man garantin om man gör detta?

Vi har elitfönster aluminium.

Vad har du för fönstermodell?
De flesta spröjs är löstagbara och då sitter de med clips som inte behöver borras.

P Poxeman skrev:
Vad har du för fönstermodell?
De flesta spröjs är löstagbara och då sitter de med clips som inte behöver borras.
Tack för svar. Det är Elitfönster Original Alu Objekt, blev lite osäker när jag såg någon youtube video där dom borrade i karmen. Så det kanske inte behövs?

Det är ingen som har satt dit spröjs i nya fönster själv som kan komma med lite tips? Vart köpte ni? Var det svårt?

J Anlin skrev:
Tack för svar. Det är Elitfönster Original Alu Objekt, blev lite osäker när jag såg någon youtube video där dom borrade i karmen. Så det kanske inte behövs?
Du måste borra i karmen för att sätta fast clipsen som håller spröjsen. Men detta borde vara odramatiskt.

Jag hoppas att spröjsen ska sitta i fönsterbågen, sitter spröjsen i karmen kanske det blir svårt att öppna fönstret med det kanske inte är öppningsbart.

Protte

• Gilla
Julistormen
  • Laddar…
Är det någon som har förslag på vart man kan beställa? Jag hittar inga flaggspröjs dvs vågrätt 1/3 av fönstret.

Har du hört med de som sålde fönstren till dig? De kanske kan sälja de spröjs som du skulle fått om du beställt från början.

Stefan Bengtsson Stefan Bengtsson skrev:
Har du hört med de som sålde fönstren till dig? De kanske kan sälja de spröjs som du skulle fått om du beställt från början.
Frågade elitfönster men det är bara genom grossister så måste åka runt i stan och fråga. Tänkte om man kunde beställt på någon hemsida först. Huslevverantör kan inte sälja säger dom

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Prata först med elitfönster om vad du behöver och hur du monterar spröjsen.

• Gilla
Julistormen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.