1 187 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Montera spindeltrappa på golvvärme
Har precis köpt hus där det ligger golvvärme i hela bottenvåningen. Står nu och ska installera en trappa och överväger en spindeltrapp. Tidigare ägaren har inga ritningar på hur slingorna ligger så det gör det svårt att borra foten i golvet.
Några tips på vad jag kan göra för att fästa trappan?
Har funderat på om det går att limma den istället för att borra. Någon med tips/erfarenhet från det samma?
Önskar även tips på hur jag ev. kan lokalisera slingorna i golvet om det nu inte på något sätt går att fästa den utan skriv i botten.
Tack på förhand
Har funderat på om det går att limma den istället för att borra. Någon med tips/erfarenhet från det samma?
Önskar även tips på hur jag ev. kan lokalisera slingorna i golvet om det nu inte på något sätt går att fästa den utan skriv i botten.
Tack på förhand
Husägare
· Stockholm
· 714 inlägg
limma går alldeles utmärkt. Vad e det för golv? Annars är som sagts ovan värmekamera bra. Funkar även på sommarn om du ändar börvärdet på värmekurvan vid vattenburet eller i rumsregulatorn för el.S Sannelu skrev:Har precis köpt hus där det ligger golvvärme i hela bottenvåningen. Står nu och ska installera en trappa och överväger en spindeltrapp. Tidigare ägaren har inga ritningar på hur slingorna ligger så det gör det svårt att borra foten i golvet.
Tack på förhand
Det är natursten och ett laminatgolv ( inte helt klart vilket golv trappen hamnar än.) Laminatgolvet är av den slags som används kommersiellt på tågstationer etc. Om det har av betydelse.
I Installation skrev:
I Installation skrev:
Husägare
· Stockholm
· 714 inlägg
Klicka här för att svara