Ska byta ut varmvattenberedaren i stugans kök och behöver sätta dit en säkerhetsventil. Prylen är inköpt men det verkar vara så självklart hur den ska monteras att det inte behöver skickas med idiotsäkra monteringsanvisningar. Inte ens i produktbladet där man får se en detaljerad ritning över ventilen talar man om hur den kopplas in.
Jag har ju mina aningar om hur den ska kopplas efter att ha kikat på den, men det vore trevligt om någon kunde bekräfta det hela.
Som synes på bilden finns det trianglar som med god vilja kan tolkas som pilar. Jag förmodar att gängdelen med packningen ska monteras på vattensystemet och att klämringskopplingen är där spillvattnet ska komma. Rätt eller fel?
Jag har ju mina aningar om hur den ska kopplas efter att ha kikat på den, men det vore trevligt om någon kunde bekräfta det hela.
Som synes på bilden finns det trianglar som med god vilja kan tolkas som pilar. Jag förmodar att gängdelen med packningen ska monteras på vattensystemet och att klämringskopplingen är där spillvattnet ska komma. Rätt eller fel?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Är nog väldigt rätt så, efter montage så kontrollera att ventilen öppnar genom att skruva upp tills det kommer vatten.
Protte
Protte
Klicka här för att svara