Hej!
Jag ska börja montera 24 st nya fönster i huset i helgen. Förberedande efterforskningar är igång

...
De gamla fönstren sitter i linje med panelens yttre linje (ingen smyg utvändigt). Nu när jag tittar på monteringsanvisningarna från Allmogefönster så ser jag att de vill ha en luftspalt på 2-3 cm utvändigt vilket innebär en smyg på 2-3cm om jag inte misstar mig ?
Helst skulle jag vilja köra utan smyg på utsidan.
Huset är utreglat 70mm och tillägsisolerat så det sitter nya reglar att skruva i åt alla håll.
Kan jag sätta de nya fönstren utan smyg på utsidan eller är det direkt olämpligt ?
Bifogar Allmoges monteringsskiss.