Hej
Har tänkt att byta ut vår gamla diskbänk till en ny i valnötsträ.
Skall samtidigt höja arbetsytan från 81cm till 89cm. Hur gör man detta lättast?
Sedan undrar jag hur man lättast sågar ut för infälld diskho?
Tänkte köpa en 1 och 3/4 dels diskho från rusta. Är det någon som har erfarenhet från deras diskhoar?
Anledningen till att jag väljer att köpa från rusta är att vi har ett gammalt kök och diskhoarna måste max vara 75cm för att passa i underskåpet.

Mvh Martin
 
Verkar som du får snickra lite.....

Eftersom du inte tänkt byta ut bänkskåpen så lär du få bygga nya socklar till dina gamla. Detta blir förståss snyggast, alternativet är att du bygger ram ram på 8cm under bänkskivan som du ska montera, Vilket kanske inte blir det snyggaste....

När jag köpte ny diskho till mitt kök så följde det med en sågmall som jag bara ritade ut på baksidan av bänkskivan. Sen var det bara köra med sticksågen. Fräscht blad och viss försiktighet....

Glöm inte behandla den utsågade träytan med t ex lackfärg, eller annan vatten tålig klegg. Annars lär diskhon inte passa så bra om det har fått suga åt sig lite vatten.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.