5 307 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
Montera foder på PVC fönster?
Jag ska montera in nya pvc fönster i stugan, men hur monteras fönsterfoder in och utvändigt på bästa sätt?
Spika går ju inte, ska man förborra och limma mot fönstret? eller hur gör man?
Stugan är har en trästome med träfasad!
/Adrian
Spika går ju inte, ska man förborra och limma mot fönstret? eller hur gör man?
Stugan är har en trästome med träfasad!
/Adrian
Medlem
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 inlägg
Du har väl material runt omkring att fästa i? Fäst inget i själva fönstren.
Det är klart, men risken är kanske att fodrerna slår sig?!
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Den risken är nog inte så stor. Och om det blir en liten glipa så finns det ju fogmassa.Adrian Kandell skrev:
för övrigt så sätter man ju fodren med bara ca 10 mm överlapp mot karmen, så spikar/skruvar man där så spricker det lätt.
Hos mig ser det fint ut efter 7 - 8 år i alla fall
Tack
Får prova!
Får prova!
Klicka här för att svara
