Jag har en gammal Kronan gårdspump som fungerar mycket bra och som är enda källan till vatten (sitter över borrad brunn).

Nu skulle jag vilja komplettera med en elektrisk pump, t.ex. dränkbar eller sugpump i ett litet hus. Men jag är lite osäker på hur jag ska gå till väga. Är det någon som har gjort detta någon gång? Eller som har tips ändå kanske.
 
D dovetailjoint skrev:
Jag har en gammal Kronan gårdspump som fungerar mycket bra och som är enda källan till vatten (sitter över borrad brunn).

Nu skulle jag vilja komplettera med en elektrisk pump, t.ex. dränkbar eller sugpump i ett litet hus. Men jag är lite osäker på hur jag ska gå till väga. Är det någon som har gjort detta någon gång? Eller som har tips ändå kanske.
Fick du några idéer. Eller har du löst det själv. Tänker mig samma sak
 
G Grodnacke skrev:
Fick du några idéer. Eller har du löst det själv. Tänker mig samma sak
Nej, tyvärr inte.
 
P
D dovetailjoint skrev:
Jag har en gammal Kronan gårdspump som fungerar mycket bra och som är enda källan till vatten (sitter över borrad brunn).

Nu skulle jag vilja komplettera med en elektrisk pump, t.ex. dränkbar eller sugpump i ett litet hus. Men jag är lite osäker på hur jag ska gå till väga. Är det någon som har gjort detta någon gång? Eller som har tips ändå kanske.

Mellan byggnad och den borrade brunnen, på frostfritt djup. Lägg vattenledningen där.

Var nånstans behövs vattenpumpen? Nivån under mark vattenledningens inlopp kommer finnas?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.