953 läst ·
7 svar
953 läst
7 svar
Montera bort elemet
Hej!
Vi bor i en villa byggd 1948. På övervåningen har vi ett element som vi skulle vilja ta bort.
(vattenelement) Kan man göra detta själv,och i såfall hur gör man? Eller måste vi anlita någon för jobbet?
Med vänlig hälsning Minna
Vi bor i en villa byggd 1948. På övervåningen har vi ett element som vi skulle vilja ta bort.
(vattenelement) Kan man göra detta själv,och i såfall hur gör man? Eller måste vi anlita någon för jobbet?
Med vänlig hälsning Minna
Välkommen till forumet!
Vill du ta bort elementet för alltid, eller är det bara tillfälligt, t.ex för att tapetsera?
Innan du tar bort elementet behöver du troligen tappa ut en del av vattnet, och sedan givetvis fylla på det igen. Du kan börja med att leta efter var de reglagen sitter nånstans (troligast i närheten av pannan).
Vill du ta bort elementet för alltid, eller är det bara tillfälligt, t.ex för att tapetsera?
Innan du tar bort elementet behöver du troligen tappa ut en del av vattnet, och sedan givetvis fylla på det igen. Du kan börja med att leta efter var de reglagen sitter nånstans (troligast i närheten av pannan).
Om elementet har suttit där sedan 1948 är det risk att ventilerna inte går att få stängda. Jag har själv varit med om att jag trott att vattnet var stängt, men sedan upptäckt att det inte var så. Det vill jag inte vara med om igen.
Ja, ta en bild så hjälper vi dig 
Klicka här för att svara