Hej,

Till en början kom det inget vatten alls från utkastaren men efter att ha skruvat och pillat på den lite rinner det åtminstone lite vatten men med väldigt dåligt tryck. Har läst att det kan vara styrningarna på spindeln som har fastnat under vintern. Försökte därför ta isär utkastaren men kan inte få loss muttern på röret inifrån. Några tips? Visst behöver man skruva av denna från insidan för att dra ut spindeln? Se bilder. Tack.

Marcus

• Utkastare med fastskruvad mutter på ett rör under diskbänken, omgiven av vita rör och en svart plastdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utkastare monterad på vit, vertikalt panelad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Lossa överstycket på din FFM så finns det tre spår i gängan som spindeln passar i.

Detta görs utifrån som redan nämnts.

Hmm. Jag skruvade av den från utsidan men kunde inte dra ut spindeln och tänker mig att jag därför behöver lossa något från insidan också?

Jag Brukar knacka på den med en skiftnyckel, så brukar den hoppa igång. Testat det?

Ja. Jag tror det var det som gjorde att den ens ger lite vatten. Innan vad den helt död.

• Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Du kan även lossa/ta bort ventilhuset/vinkelkopplingen på insidan, i den sitter det även en backventil.

När du har både överstycket och ventilhuset bortplockade så kan du trycka ut ventilkäglan och spindelförlängaren.

Smörj upp alla delar med armaturfett.

Tack. Ska testa

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.