3 674 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Montageproblem garageport, fjäder.
Tack för info.Isakare skrev:
Jag monterar längre wire och löphjul så får vi se om det avhjälper felen.
Tack för info.Dowser4711 skrev:
Jag monterar längre wire och löphjul så får vi se om det avhjälper felen.
du verkar ha ha lite koll jag har problem med en installation av en industritakskjutport där torrisions fjädern måste sitta bakmonterad men får så många olika sett up förslag så att sägaIsakare skrev:
så jag undrar om du har koll på om höger trumma och höger fjäder ska sitta på höger sida sett innifrån och vise versa på vänster sida alltså om man står i garaget och tittar ut mot portöppningen jag har fått mängder av olika förslag så jag är osäker på vad som är korrekt
Vill svara ja på den frågan om fjädrarna är tillverkade för att sitta vid väggen.Magnus Kilander skrev:
du verkar ha ha lite koll jag har problem med en installation av en industritakskjutport där torrisions fjädern måste sitta bakmonterad men får så många olika sett up förslag så att säga
så jag undrar om du har koll på om höger trumma och höger fjäder ska sitta på höger sida sett innifrån och vise versa på vänster sida alltså om man står i garaget och tittar ut mot portöppningen jag har fått mängder av olika förslag så jag är osäker på vad som är korrekt
De ska sitta lika och vajern ska gå in upptill på trumman.
Portar specifikt tillverkade för bakmontage har omvända fjädrar, det är nog för att vajern ska följa skenan och gå in undertill på trumman, snyggare helt enkelt.
Ska rita en liten skiss.
det ska sitta som på din bild ringde 2 olika portmontörer idag på morronen å båda sa att höger fjäder och trumma ska sitta på höger sida av porten och då givetvis v på v sida sett inifrån även på ett bakmontage denna port hade tidigare fram montage men byttes ut å då skickade säljaren med skenor för enbart bakmontageIsakare skrev:
Klicka här för att svara