Är det någon som råkar ha en gammal monteringsanvisning till gammla CAR-IN vikport. Den med fjäder och stänger? Kom över en biiiiiligt. Annars kanske det sitter någon med en sådan monterad hemma som kunde plåta hur allt sitter...?
Tack!
-Norre =)
Tack!
-Norre =)
Stängerna uppåt och fjädrarna neråt! Fjädrarna sitter i knippe 3 och 3 på vardera sidan. När porten öppnas ska den balansera öppen ca en fjärdedel nerifrån. När den öppnas helt sträcks fjädrarna ut en del och drar sedan ihop sig så porten med kraft sitter ihopvikt uppåt taket.
Sitter i samma sits..har en beggad car-in vikport med en fjäder på var sida. Tror mig ha listat ut det mesta men vore skönt att få bekräftat exakt hur det skall se ut. Någon med bild på en sådan port,från insidan då så man ser fästen och annat? Eller om någon mot förmodan har sin/en monreringsanvisning till dem att maila över?
Mången tack!! 
Har porten på plats nu och allt fungerar perfekt
.....men det är två små metallbleck över som jag banne mig inte kommer ihåg var de skall sitta... Några centimeter stora, rektangulära och lite falsade kanter?
Medlem
· Västernorrland
· 3 inlägg
Går det att vika ihop porten för enklare transport när den är demonterad?
Hallå där, Det här var en gammal bild från ett gammalt inlägg. Det är inte möjligen som så att du har kvar montageanvisningen? Skulle du kunna kopiera den och maila i så fall? Har letat förgäves på nätet under en lång tid men du verkar vara den enda som har en sån här.Andreas La Motte skrev:
mvh, Anders
Hittade tillslut en pdf på samma monteringsanvisning som är bifogad ovan. Kanske hjälper någon!S Stiches skrev:
https://solhemsbackarna.se/filer/montanv_carinporten_2.8.4.pdf