Har en av olika skäl en redskapsbod på tomten som jag vill göra mig av med . Då boden mer eller mindre är i nyskick känns det lite trist att göra brasved av den och undrar därför om det är värt besväret att försöka sälja den och i sådana fall vad som skulle vara ett rimligt pris att begära.

Boden är av typen Lillevilla 12, redskapsbod uppdelad på 2 rum med en total yta om 12,3 m² och är tillverkad av 28 mm finsk gran. Tror dem säljer den omonterad på bl.a. Bauhaus för ca. 18000 kronor.

Jag har ju sett på typ Blocket att det finns folk som säljer friggebodar och liknande, men bara för att det finns någon som vill sälja så betyder ju inte det nödvändigtvis att det finns någon som vill köpa och jag vill verkligen bli av med boden…

Lägg ut annons. Skänkes mot bortforsling. Alltid någon som tar den.

Noseone; det var ju inte riktigt svar på frågan.

Jag tror säkert någon är villig att betala för den, men det enda sättet att få reda på det är ju att lägga ut den till försäljning. Max halva nypriset skulle jag försöka begära.

Jag sålde en isolerad friggebod på 15 kvadrat... Den hade nog många år på nacken, stod i vägen på tomten när vi köpte den... Satte ut en annons på blocket, och det ringde folk hela tiden på den. En del ända från Stockholm t o m...

Så sätt ut den på blocket du, du får garanterat rätt bra betalt för den också!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.