1 105 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
MOI-filer
Har en Canon videokamera, och när man tar ut minneskortet och stoppar det i datorn, undrar jag vilket program jag måste ha för att kunna spela upp filmerna? Filformatet verka vara MOI pröva en del men inte lyckats.
Problemet är bara att jag måste markera fil för fil, annars repeterar den bara hela tiden. Bör väl finnas någon inställning, så man får den att spela upp i turordning?? Prövat byta namn på filerna till typ 1...2...osv. men funkar inte.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 677 inlägg
Följer det inte med någon mjukvara från Canon för att konvertera till något användbart format?
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 677 inlägg
Det är ju ofta nått liknande när man tar foton med en systemkamera, man får bilderna i ett format som oftast är unikt för tillverkaren. Sedan ska man bearbeta sina bilder i någon form av mjukvara för att sedan exportera en bild i ett vanligt format.
Kollade lite snabbt, har du filer som heter .MOD också?
Ta en kopia på en och döp om den till .MPG och se om de går att spela upp.
Inser nu att det inte riktigt var det som var problemet längre.
Ja, det låter som en inställning i VLC, det är inte som att köra ett bildspel, utan du får nog ändra någon inställning för att den ska fortsätta köra. Alternativt lägga till alla filerna på en gång så du får en spellista.
Kollade lite snabbt, har du filer som heter .MOD också?
Ta en kopia på en och döp om den till .MPG och se om de går att spela upp.
Inser nu att det inte riktigt var det som var problemet längre.
Ja, det låter som en inställning i VLC, det är inte som att köra ett bildspel, utan du får nog ändra någon inställning för att den ska fortsätta köra. Alternativt lägga till alla filerna på en gång så du får en spellista.
Klicka här för att svara