Har en Canon videokamera, och när man tar ut minneskortet och stoppar det i datorn, undrar jag vilket program jag måste ha för att kunna spela upp filmerna? Filformatet verka vara MOI pröva en del men inte lyckats.

VLC borde fungera bra oavsett vilket OS du har. Finns att ladda ner på videolan.org om jag inte missminner mig

• Gilla
arvid53
  • Laddar…
Tack för hjälpen, gjorde en uppdatering av programmet jag redan hade sedan gick det bra.

Problemet är bara att jag måste markera fil för fil, annars repeterar den bara hela tiden. Bör väl finnas någon inställning, så man får den att spela upp i turordning?? Prövat byta namn på filerna till typ 1...2...osv. men funkar inte.

Följer det inte med någon mjukvara från Canon för att konvertera till något användbart format?

Få kolla upp detta, följde med ett häfte minns jag, får studera detta. Tack så länge.

Det är ju ofta nått liknande när man tar foton med en systemkamera, man får bilderna i ett format som oftast är unikt för tillverkaren. Sedan ska man bearbeta sina bilder i någon form av mjukvara för att sedan exportera en bild i ett vanligt format.

Kollade lite snabbt, har du filer som heter .MOD också?
Ta en kopia på en och döp om den till .MPG och se om de går att spela upp.

Inser nu att det inte riktigt var det som var problemet längre.
Ja, det låter som en inställning i VLC, det är inte som att köra ett bildspel, utan du får nog ändra någon inställning för att den ska fortsätta köra. Alternativt lägga till alla filerna på en gång så du får en spellista.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.