Låter troligt att det är nåt i kommunens system som gör detta. Stillastående vatten blir inte dåligt på några timmar, det tar flera dagar/veckor. Det är inte heller sannolikt att något "tränger in" i ett trycksatt system, isåfall måste det vara högre tryck på utsidan och var har man det?

Hemmakatten
Men uppriktigt sagt så förstår jag inte att ni använt vattnet i flera veckor när ni har bebis utan att lämna in vattnet för analys. Även som vuxen skulle jag inte vilja använda vattnet. Och nu vänta en vecka till... Jag skulle åtminstone köpa en dricksvattendunk och hämta vatten för att dricka och tvätta bevisen.

• Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Det är inte så länge sen det visades sig att en kommun kopplat in en avloppanslutning på dricksvattnet.
Lukt! Inte bra!!

Hej vår dotter ammas än och äter burkmat. Vattnet har blivit mycket värre vid första upptäckten kände jag en svag doft enbart. Sen har vi varit bortresta och då inte druckit vattnet varför det också luktat mycket mer hos oss. Var lite otydlig kommer ej avvakta en hel vecka! Är hela kommunen som verkar vara drabbad dvs många bebisar och barn inkl ansvarigas på kommunens anhöriga med som dricker och badar i det vattnet men om vi ej får svar på vattenprover idag ska vi ta oss till en kallkälla och hämta vatten därifrån.

Har ni fått några svar?

Hej igen
Ursäkta att svar dröjt, fällde ett träd över teleledningen så vi har varit utan fast internet ett tag.
Kommunen kom och tog prover på vårt vatten direkt ur kökskranen. Samma morgon försvann all dålig lukt och smak mirakulöst! Lokaltidningen skrev även om det dåliga vattnet. Och om det var en väldans slump eller om kommunen hittade felet och åtgärdade det kan vi bara sia om men nu är vattnet bra iaf:)

Tur att jag var förbi med vatten till kommunen som var dåligt annars hade de väll anklagat mig för att vara "känslig" men nu var det ett stort antal som anmärkte på vattnet jag förde dit. De hade ju nyligt bytt kolfilter/fyllt på i kolfiltrena och man kan ju undra vad de fyllt på för nåt i filtrena... Nåt var galet men när klagomålen började hagla försvann problemet.

Tack för hjälpen! Hade nog inte stått på mig mot kommunen utan tipsen här i forumet!

• Gilla
alex86
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.