Hej!
Har sedan en tid tillbaka haft mögel på några masonit skivor på ytterväggen bakom badrummet. Det har tillkommit på grund av en otät inspektionslucka. Felet är åtgärdat och skivorna har varit torra och det har inte tillkommit mer mögel när jag inspekterat där. Bör man ändå åtgärda detta på något sätt? Kan det bli problem vid en eventuellt husförsäljning i framtiden?
Tacksam för svar!

• Mögelpåväxt på masonitskiva bakom badrum, synlig vid inspektionsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Skrubba med Klorin och vanlig skursvamp som man har i köket. Klorin har fördelen att den både dödar och tar dän möglet. Se dock till att ha god ventilation när du står därinne i hörnet och skurar.

Tack!
Har skurat med klorin men väldigt svårt ställe att komma åt då det är på yttervinden!

Tja, i så fall är det knappast någon fara. Har du fått på Klorin över hela området (testat att spreja Klorin med typ blomspruta?) så är ju mögelsporerna tagna av daga och lär inte bekymra dig mer.

Ska köra en omgång till, blomspruta låter som ett bra förslag!
Men jag stör mig på att det finns där, känns som mission impossible att byta ut den skivan.....

M Masnon12 skrev:
Ska köra en omgång till, blomspruta låter som ett bra förslag!
Men jag stör mig på att det finns där, känns som mission impossible att byta ut den skivan.....
Klorindimma är obehagligt, skydda ögon och luftvägar väl

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
M Masnon12 skrev:
Nä, det är overkill. Dött mögel gör ingen skada.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.