Vi har byggt hus och garage i år.
Vi har målat allt i faluröd ljus, av det äkta märket, dvs faluröds egna burkar.
Till problemet.
Vi har på norrsidan fått mögel på undersidan av takfoten, speciellt på garaget som vi byggde först.
Det är rejält mycket, tror det är svartmögel. Det är alltså undersidan på råsponten som är möglig.
Det konstiga är att ett väldeffinierat område eller en viss råspontsbräda kan vara helt fri fån mögel?
Virket var tort då det sattes upp.
Varför händer detta? Vad skall man göra?
/Thrax