Hejsan!

Jag har lite mögel i badrummet, se bilderna. Jag upptäckte även att det var en spricka på kaklet nyligen, vet inte hur länge den har varit där. Sprickan och möglet gör att jag är lite orolig över eventuell fuktskada. Det ser ut som att det är mögel i sprickan.

Jag har sedan jag har bott i lägenheten i ca 3 år varit noggrann med att torka badrummet med skrapa efter dusch och har dörren öppen efter att ha duschat, men har uppenbarligen inte varit för tillräckligt.

Jag vill gärna ha tips och råd på hur jag ska hantera detta härnäst. Måste kaklet med sprickan bytas ut och silikonfogen bytas ut, eller behövs det större insatser?

Tack på förhand!

• Badrumsvägg med vitt kakel, synlig spricka och mögel i fogarna intill metallrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Badkarshörn med ljusa kakelplattor, synlig spricka och mögel längs fogen vid skarven. En duschstång och en plastflaska i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Spricka i kakel med mögel i badrumshörna.
    Skapa konto
  • Kakel med spricka och mögel i badrummet, svart mögel synligt i silikonfogen vid kakelövergång mot golv.
    Skapa konto
  • Spricka i kakel med mögel och missfärgad fog i ett badrumshörn, potentiellt tecken på fuktskada.
    Skapa konto
  • Spricka i vitt kakel med mögel i fogarna i ett badrum.
    Skapa konto
  • Spricka i badrumskakel med början till mögel vid kakelfogarna.
    Skapa konto
  • Spricka i kakel med synligt mögel i ett badrumshörn, potentiell fuktskada.
    Skapa konto
  • Närbild av en spricka i kakel och mögelbildning i ett badrum nära en duschkabin och golv med fogmassa.
    Skapa konto
Mögel och lort försvinner vid noggrannare rengöring. Oroa dej inte över sprickan i kaklet, tätskikt ligger under och påverkas inte av att plattan är lite sprucken.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vet inte om det är silikonet som börjar mögla eller om det är annat som möglar och får fäste på silikonet efter ett antal år då dess mögel resistens minskar. Skär bort, ger rent noga, foga om

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.