Bläää - min tvättmaskin är full av mögel :-[ Har tvättat både med mögeltvätt och citronsyra där jag kommer åt, samt kört en 90-tvätt med citronsyra. Men inte går det bort! Är jag ensam om detta problem?

Var finns möglet? Har du testat skrubba med borste och mögelborttagare?

Hur ser möglet ut?

använd tvättmedel med fosfater i så slipper du möglet ... men den som redan finns ska ju bort, så klart ;)
gaia

Svarta och bruna prickar, luddigt äckel som sitter helt oåtkomligt in under/bakom gummilisten (och i gummilistens alla skrymslen). Har försökt med tandborste (!) och mögeltvätt. Och i tvätt- och sköljmedelsfacket; det gick att få bort från de synliga delarna, men hur ser det ut där jag inte kommer åt... Vågar inte ens tänka på det. Maskinen är bara 1,5 år gammal. Får jag slänga den nu då?

Fosfater är inte bra för miljön... :-/

Hur i all världen har maskinen kunnat mögla? Står den i ett extremt fuktigt utrymme eller har luckan alltid varit stängd när du inte använt den?

Den står i källaren, som inte är uppvärmd sommartid, så visst - lite fuktigt har den nog stått. Men inte med luckan stängd. Tvättar väldigt ofta dock, varje dag. Kanske har den inte hunnit torka upp mellan varven.

Säkert att det är mögel? Vi har också svart "goja" i vår maskin framförallt vid tvättmedelsluckan men jag tror inte det är mögel. Snarare rester från tvättmedel eller nått. Luktar inte äckligt i varje fall.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.