T
Hej!
Börjat riva en målad tapet i mitt sovrum och hittat ett grönt material bakom. Till en början trodde jag det var nåt sorts gammalt lim eftersom det verkade vara ganska jämnt utspritt.
Men nu blir jag orolig att det är mögel? Det är ganska tjockt och hårt, man kan liksom skrapa bort det. Borde jag ta in nån som kikar på det innan jag fortsätter riva?

Jag har provrivit bort bitar på flera väggar i rummet och hittar det överallt men framförallt i tapetskarvarna.
Det är en bostadsrätt högt upp i huset och jag har inte stött på nåt liknande i de andra rummen.

• Vägg med färg som flagar av, exponerad underfärg, textur, slitage, behov av renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Slitet väggmålningsskikt som avslöjar olika färglager och underliggande struktur. Behov av renovering.
    Skapa konto
  • Vägg med flagnande färg och tapet, synlig spacklad spricka mellan väggskivor, slitage och renoveringsbehov.
    Skapa konto
BirgitS
Jag ser inget som jag tycker ser ut som mögel. Med tanke på att du skriver att det gröna framför allt finns i tapetskarvarna samt är tjockt och går att skrapa bort så skulle jag gissa på någon sorts spackel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.