Hej!
Vad tror ni detta är? Är det mögel och i så fall vad ska jag göra? Tror ni att det räcker med mögel-fri?
Här har vi ett större problem... Tror ni att det går att byta ut till en ny gipsskiva och att det räcker? Är det dyrt?
Tack på förhand!
Vad tror ni detta är? Är det mögel och i så fall vad ska jag göra? Tror ni att det räcker med mögel-fri?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Här har vi ett större problem... Tror ni att det går att byta ut till en ny gipsskiva och att det räcker? Är det dyrt?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "mögel-fri"
Mögel-Fri Jape
Tvätta bort mögel inomhus
109 kr inkl moms
Läs mer
Besserwisser
· östergötland
· 2 658 inlägg
Jag skulle försöka se varför det möglar. Fukt utifrån, dålig ventilation?
Är det en källare så är det ju bra att undvika organiska matrial
Är det en källare så är det ju bra att undvika organiska matrial
Tack för tipsen!
Jag ska se om det går att tvätta bort. Det är ett förråd ovanmark. Det har stått mycket grejer här så nu ska vi försöka ha det luftigare. Det stora mögelområdet ska jag be en firma om hjälp. Det är kanske enklare att se vad som orsakat det om man tar bort delar av väggen. Jag kan inte se något konstigt på andra sida väggen. Det sitter en ventilationsventil ovan. Kanske runnit in vatten?
Jag ska se om det går att tvätta bort. Det är ett förråd ovanmark. Det har stått mycket grejer här så nu ska vi försöka ha det luftigare. Det stora mögelområdet ska jag be en firma om hjälp. Det är kanske enklare att se vad som orsakat det om man tar bort delar av väggen. Jag kan inte se något konstigt på andra sida väggen. Det sitter en ventilationsventil ovan. Kanske runnit in vatten?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Ruttna reglar under fönster- svartmögel? Åtgärd?
Fasad -
Svartmögel? - hur åtgärdar jag detta?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Torrt grönt mögel - behövs åtgärd?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Krypgrund - hög lf, lite mögel - bästa åtgärd?
Grund & Markarbeten -
Mögel i garage efter snö från bil - råd inför åtgärd
Ventilation