Hej!

Vad tror ni detta är? Är det mögel och i så fall vad ska jag göra? Tror ni att det räcker med mögel-fri? Mögelskador på vit vägg och golvhörn med synliga svarta fläckar och sprickor, potentiell skada på gipsskivan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Möjligt mögelväxt på vit vägg med svarta fläckar, frågeställning om lösning och kostnad för åtgärd.
Skapa konto

Här har vi ett större problem... Tror ni att det går att byta ut till en ny gipsskiva och att det räcker? Är det dyrt?
Vattenskadat hörn med mögelliknande fläckar på väggen och trasig yta, oro för mögelproblem och funderingar på att byta till ny gipsskiva.
Skapa konto
Vitt skåp hörn med hyllor och synliga svarta fläckar, troligen mögel, på väggarna.
Skapa konto

Tack på förhand!

På källarväggen är det nog lite mögel, prova att tvätta med varmt vatten och diskmedel eller klorin.

Jag skulle försöka se varför det möglar. Fukt utifrån, dålig ventilation?
Är det en källare så är det ju bra att undvika organiska matrial

Tack för tipsen!

Jag ska se om det går att tvätta bort. Det är ett förråd ovanmark. Det har stått mycket grejer här så nu ska vi försöka ha det luftigare. Det stora mögelområdet ska jag be en firma om hjälp. Det är kanske enklare att se vad som orsakat det om man tar bort delar av väggen. Jag kan inte se något konstigt på andra sida väggen. Det sitter en ventilationsventil ovan. Kanske runnit in vatten?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.