Någon som har färgkoden? Är den målad med någon sorts bets? Jag har panel där det spruckit i fjädern när de är på plats varpå omålat trä lyser i skarven. Det är jätteirriterande. Därför vill jag försöka hitta vilken sorts färg det är.
Tyvärr måste jag varna lite för denna panel. Även om färgen är läcker. Jag har köpt och monterat 25 kvm och det är i grunden virke av sämre kvalitet som man hottar till med färg och häftigt namn och tar 26 kr löpmeter för.
Även om man följer monteringsråden på pricken med acklimatisering så slår sig panelen. Mycket av panelen jag köpte var på ett eller annat sätt skadad i både not och fjäder. Jag skulle säga transportskador då den är tunn och snustorr. Men också att det spricker vid tork. Ett par panelbrädor var spruckna rakt igenom.
Men hur många gånger ska man behöva åka tillbaka till försäljningsstället??
K-rauta tar ju inget ansvar. :eeket ville knappt bryta ett paket och ersätta planka för planka som var skadad. Och när det spricker när panelen väl är på plats.
Dessutom eftersom panelen är ruggad/sågad och därefter målad så blir varje litet sticka som lossnar ett litet träfärgat streck. Jag trodde till en början det var lite sågspån på panelen och reagerade inte förrän den var uppspikad och jag skulle dammsuga av den.
Men färgen är snygg. Helt klart. Men skulle behöva kompletteringsmåla.