1 976 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Modulenthus båstad
Är det nån som har byggt ett modulent hus båstad? 215 kvm?
Vilka erfarenheter hade ni med företaget? Fick man bygga nåt själv? Ändra planlösning? Pris? Golvvärme tillval ? eller får man välja själv en leverantör för de om man vill? Isolering på fasaden, verkar den bra?
Tacksam för svar
H.
Vilka erfarenheter hade ni med företaget? Fick man bygga nåt själv? Ändra planlösning? Pris? Golvvärme tillval ? eller får man välja själv en leverantör för de om man vill? Isolering på fasaden, verkar den bra?
Tacksam för svar
H.
Se till att få en bra säljare vi fick betala flera hundra tusen efter att avbryta med dem. Vi skulle bygga en suterrängvilla där allt ändrades hela tiden både med vad som skulle ingå och kalkylen. De var även fruktansvärt nonchalanta när man ringde de högre cheferna och de svarade varken på mejl eller i telefon. Ändringar på ritningar som var deras fel tog flera veckor för dem att ändra på. Det går inte att göra något själv och du kan inte välja leverantörer själv de jobbar bara med sina. Vi är glada att vi avbröt innan det hann dra igång för det hade kunnat sluta med en katastrof sa de som var i byggbranschen så ett par hundra tusen för att bryta avtalet var nog billigt för oss. Vi bestämde att avbryta efter 10 månader då marknadschefen sa att vi har aldrig byggt ett suterränghus och har inget koncept för det. Då backade vi,
wingardpeter:
Oj, det lät inte bra. Men ur menar du med att ni betalde några hundra tusen och sedan hann backa tillbaka..?
Menar du att ni skrev ett kontrakt o sedan betalade lite grann för vad de skulle börja hjälpa er med planritning osv? Vad ingick i dessa pengar som ni hann betala under 10 månader?
Måste man betala innan huset är klart? Hur fungerar det?
Jag har mailat Linköpigskontoret o de sa att planlösning gick att ändra på Båstad. Mer info har jag ej tagir reda på. Tycker om Båstad men vill ej ha deras planlösning. Vi kommer att kicka en planlösning med den båstad fasaden till alla husleverantörer när vi bestämt oss för att bygga för att se vad de kan erbjuda.
Vi kommer att kunna gör ganska mycket själva, tex tapetsering, lägga golv o bygga kök osv... men ej vilja fasad och inneväggar..
Oj, det lät inte bra. Men ur menar du med att ni betalde några hundra tusen och sedan hann backa tillbaka..?
Menar du att ni skrev ett kontrakt o sedan betalade lite grann för vad de skulle börja hjälpa er med planritning osv? Vad ingick i dessa pengar som ni hann betala under 10 månader?
Måste man betala innan huset är klart? Hur fungerar det?
Jag har mailat Linköpigskontoret o de sa att planlösning gick att ändra på Båstad. Mer info har jag ej tagir reda på. Tycker om Båstad men vill ej ha deras planlösning. Vi kommer att kicka en planlösning med den båstad fasaden till alla husleverantörer när vi bestämt oss för att bygga för att se vad de kan erbjuda.
Vi kommer att kunna gör ganska mycket själva, tex tapetsering, lägga golv o bygga kök osv... men ej vilja fasad och inneväggar..
Hej!
Jag och min blivande fru ska troligen skriva på för ett Båstad imorgon. Jag har varit en riktigt "finne i baken" som kund och verkligen gått i detalj på rubbet i allt typ. Vi har turen att ha en jättebra säljare som jag faktiskt känner att jag kan lita på. Visst, det finns massor av saker att tänka på och så vidare.
Vi har gått igenom 5-6 hustillverkare och vridit och vänt på allt men fastnar hela tiden för Båstad. Sneglar fortfarande lite på Kornett från Myresjö men vi får se om de kan toppa det pris vi fått från Modulent.
Är det ngn annan som har input om Båstad och Modulent?
/Byggahus
Jag och min blivande fru ska troligen skriva på för ett Båstad imorgon. Jag har varit en riktigt "finne i baken" som kund och verkligen gått i detalj på rubbet i allt typ. Vi har turen att ha en jättebra säljare som jag faktiskt känner att jag kan lita på. Visst, det finns massor av saker att tänka på och så vidare.
Vi har gått igenom 5-6 hustillverkare och vridit och vänt på allt men fastnar hela tiden för Båstad. Sneglar fortfarande lite på Kornett från Myresjö men vi får se om de kan toppa det pris vi fått från Modulent.
Är det ngn annan som har input om Båstad och Modulent?
/Byggahus
Trevligt, skriv mer o berätta hur det går för er med båstad, modulent hus... Vi kommer nog använda oss av den hustypen och gör en egen planlösning för den. Sedan kommer vi skicka det till de mesta kända hustillverkarna o begära en offert från dem. Men som sagt det blir båstad vi kommer utgå ifrån...eftersom den är så fin.
Oj, det finns hur mkt som helst att berätta. Vi är första-hus-byggare och jag vill inte gå på ngr nitar om jag säger så. Har läst på f-n allt som finns, träffat byggkonsulenter, KA och sitter just nu i dialog med min jurist. Det hela handlar om att minimera eventuella misstag och att förutse så mycket som bara går. Sen verkar det som att man aldrig kommer kunna undvika allt utan man får ta det som det kommer.
Men Båstad som hus är jättefint. I grundutförande är det inte så jättefarligt dyrt om man tar det från Modulent. Har träffat ngr familjer som har Modulent och flertalet har varit nöjda med det. Det de reagerar på är förseningar i byggprocessen, vilket jag upplever att Modulent blivit bättre på under de senaste 2-3 åren. Vi kommer att reglera eventuell försening av leveransen genom klausul.
Tillvalsbiten är en djungel när det kommer till Båstad. Finns mängder med "good to have" och "need to have". Vi kommer göra en del saker själva och en del får Modulent göra. Vi kommer bland annat ta med oinredd övervåning så vi kan göra den precis som vi vill. Undervåningen gör vi utefter en av deras modifierade ritningar samt att vi gör om hela köket för att få det precis som vi vill ha det.
Hanniss, vad är det som ni vill ändra?
Men Båstad som hus är jättefint. I grundutförande är det inte så jättefarligt dyrt om man tar det från Modulent. Har träffat ngr familjer som har Modulent och flertalet har varit nöjda med det. Det de reagerar på är förseningar i byggprocessen, vilket jag upplever att Modulent blivit bättre på under de senaste 2-3 åren. Vi kommer att reglera eventuell försening av leveransen genom klausul.
Tillvalsbiten är en djungel när det kommer till Båstad. Finns mängder med "good to have" och "need to have". Vi kommer göra en del saker själva och en del får Modulent göra. Vi kommer bland annat ta med oinredd övervåning så vi kan göra den precis som vi vill. Undervåningen gör vi utefter en av deras modifierade ritningar samt att vi gör om hela köket för att få det precis som vi vill ha det.
Hanniss, vad är det som ni vill ändra?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Lindab Båstad klicktak
Byggmaterial & Byggteknik -
Söker kompetent takfirma i Båstad
Tak & Vind -
Modulenthus, riva bred vägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Modulenthus från 1964, inga fundament under ytterväggar, vad vilar huset på?
Grund & Markarbeten -
Oinredd Västkuststuga, enkel att lyfta- Båstad
Säljes, Uthyres & Skänkes