2 987 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Modulär garderob från annat ställe än IKEA, finns det?
Finns det egentligen några rimliga alternativ till IKEA när det gäller att pyssla ihop modulära garderober? Visst, jag vet hur internet fungerar, och jag hittar några alternativ, men de är ofta begränsade i möjliga konfigurationer, höjd och inredning mm. Eller så har de en prislapp som ligger ganska långt norr om IKEA. Platsbyggt, visst, men det ligger kanske på 10 gånger priset mot vad en IKEA-lösning gör, så de spelar inte riktigt i samma liga känner jag.
Så, finns det rimliga och bra alternativ till IKEA egentligen?
Så, finns det rimliga och bra alternativ till IKEA egentligen?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Är man nöjd med Ikeas kvalitet och sortiment så finns det egentligen ingen som kan konkurrera prismässigt med dem pga. Ikeas stora volymer. Man köper något annat för att man vill ha bättre kvalitet, fler alternativa delar etc.
Men vilken tillverkare har fler/bättre konfigurationsmöjligheter än IKEA? Tycker man blir ganska begränsad när man kikar på Kvik,BirgitS skrev:
Marbodal mm.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Vad är det du saknar hos dem?
När vi byggde om bestämde vi ju oss för en bred konsollösning med skjutdörrar utanpå för flexibilitet när det gäller varierande bredder på inredningen men innan fanns det Paxgarderober och det var ju inga märkvärdigheter när det gällde inredning, med lådor, hyllplan, skohyllor och byxhängare.
Har du kollat på https://lundqvistinredningar.se/ ?
När vi byggde om bestämde vi ju oss för en bred konsollösning med skjutdörrar utanpå för flexibilitet när det gäller varierande bredder på inredningen men innan fanns det Paxgarderober och det var ju inga märkvärdigheter när det gällde inredning, med lådor, hyllplan, skohyllor och byxhängare.
Har du kollat på https://lundqvistinredningar.se/ ?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Garderober och förvaring från Ballingslöv | NORRKÖPING
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Vad ska man tänka på innan man river en gammal garderob från 1928?
Tak & Vind -
Frånluftdon i hallgarderoben
Ventilation -
Hur långt från väggen ska en inbyggd garderob stå?
Möbelsnickeri -
Platsbyggda garderober från 60-talet. Kan man byta till snygga och funktionella?
Inredning