10 453 läst ·
9 svar
10k läst
9 svar
Mockfjärds är inte speciellt seriösa
Nu har jag fått min fönsterdörr monterad tillslut av Mockfjärds. Det tog nästan 10 månader från det att jag beställde den i februari. Finns hur mycket som helst att säga men ska försöka fatta mig kort för att varna er andra innan ni gör affär med dem.
1. Priset. Smått fascinerande tar man 22,000 SEK för dörr med montering.
2. Leveranstid: 8v får väl anses okay, men till den tiden ska läggas
1. En säljare bokas in och kommer och tittar och mäter. Ger sen offert. (man måste vara hemma)
2. En snickare kommer och mäter igen. (man måste vara hemma)
3. Dörren levereras hem till kunden ( man måste vara hemma ett tredje tillfälle)
4. Dörren monteras (Hemma en fjärde gång dagtid)
Så långt är det perfekta upplägget 4ggr med Mockfjärds. Jippie
Lägger man till vad som hände i mitt fall
Så levererades dörren men det är en skadad dörr. Flera sena avbokningar på montören typ 2h innan dörren ska monteras. Så jag får snällt ta ledigt från jobbet eller jobba halvdag.
När man sen monterar ur min dörr och skadar innegolvet av klinker genom att man bryter med kofot. Därefter kollar man på dörren som ska monteras och konstaterar att den är skadad.
Ytterligare 8 v avlöper och en ny karm skickas.
Nya tider bokas och avbokas ett antal gånger i mkt sent skede.
Glada i hågen kommer man efter sommaren och ska montera karmen som man haft i månader. När man byter karm så upptäcker man att man beställt fel karm. Samt att det är en skada i glaset också på dörren.
Ytterligare ca 8v löper och nya tider bokas och avbokas sent av mockfjärds minst 2 ggr.
Nu i december lyckas man montera dörren tillslut. Dock med skada i glaset. Jag sammanställer allt uteblivna kostnader som uppgår till ca 14,000 mer än det 4 besöken ovan nämnda. Därutöver bestämde vi oss för att bila ut hela klinker golvet då det inte gick att köpa klinker av samma sort som satt. Kostade säkert 40,000.
Då ger man mig ett förslag till ersättning på 2000 för besväret och 3000 för det skadade golvet.
Tror ni mig inte så kan jag lägga upp brevet kring detta.... Är detta rimligt?
1. Priset. Smått fascinerande tar man 22,000 SEK för dörr med montering.
2. Leveranstid: 8v får väl anses okay, men till den tiden ska läggas
1. En säljare bokas in och kommer och tittar och mäter. Ger sen offert. (man måste vara hemma)
2. En snickare kommer och mäter igen. (man måste vara hemma)
3. Dörren levereras hem till kunden ( man måste vara hemma ett tredje tillfälle)
4. Dörren monteras (Hemma en fjärde gång dagtid)
Så långt är det perfekta upplägget 4ggr med Mockfjärds. Jippie
Lägger man till vad som hände i mitt fall
Så levererades dörren men det är en skadad dörr. Flera sena avbokningar på montören typ 2h innan dörren ska monteras. Så jag får snällt ta ledigt från jobbet eller jobba halvdag.
När man sen monterar ur min dörr och skadar innegolvet av klinker genom att man bryter med kofot. Därefter kollar man på dörren som ska monteras och konstaterar att den är skadad.
Ytterligare 8 v avlöper och en ny karm skickas.
Nya tider bokas och avbokas ett antal gånger i mkt sent skede.
Glada i hågen kommer man efter sommaren och ska montera karmen som man haft i månader. När man byter karm så upptäcker man att man beställt fel karm. Samt att det är en skada i glaset också på dörren.
Ytterligare ca 8v löper och nya tider bokas och avbokas sent av mockfjärds minst 2 ggr.
Nu i december lyckas man montera dörren tillslut. Dock med skada i glaset. Jag sammanställer allt uteblivna kostnader som uppgår till ca 14,000 mer än det 4 besöken ovan nämnda. Därutöver bestämde vi oss för att bila ut hela klinker golvet då det inte gick att köpa klinker av samma sort som satt. Kostade säkert 40,000.
Då ger man mig ett förslag till ersättning på 2000 för besväret och 3000 för det skadade golvet.
Tror ni mig inte så kan jag lägga upp brevet kring detta.... Är detta rimligt?
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Har för mig att om de gör vissa fel skadar grejer osv, så finns det visst nån rimlighetsregel, att de normalt inte behöver återställa till perfekt skick om det blir för dyrt, utan då får man lite plåster på såret och får finna sig i det. Låter som om det vore tillämpligt på klinkersen.
Finns väl exempel där de typ sätter WC stolen en halvmeter ut från väggen av misstag och det får man stå ut med typ.
Finns väl exempel där de typ sätter WC stolen en halvmeter ut från väggen av misstag och det får man stå ut med typ.
Ser att detta är från januari men har som TS köpt dörr och även fönster och altandörrar.
Arbetet drog ut på tiden. Från utlovade 3 dagar till 20 dagar.
Tog ledigt från jobbet då jag förväntades vara hemma
Vid leverans
Vid montering
Leveransen gick ok.. Men monteringen så uteblev snickarna dom två första dagarna. Efter montering påbörjats upptäcktes det att det var fel på beställningen men då var arbetet redan påbörjat. Kommunikationen har varit obefintlig. Dom har inte levt upp till avtalad monteringstid och jag upplever precis som du att dom varit oaktsamma och skadat väggar och golv.
Kompensation 2000kr på en faktura på ca 200.000kr...
Jag har tidigare använt annan leverantör och där gick inget sönder och montering sköttes på avtalad tid. Så trist att det inte går att läsa fler omdömen om Mockfjärds, tror att deras missnöjda kunder är fler än vad som syns.
Arbetet drog ut på tiden. Från utlovade 3 dagar till 20 dagar.
Tog ledigt från jobbet då jag förväntades vara hemma
Vid leverans
Vid montering
Leveransen gick ok.. Men monteringen så uteblev snickarna dom två första dagarna. Efter montering påbörjats upptäcktes det att det var fel på beställningen men då var arbetet redan påbörjat. Kommunikationen har varit obefintlig. Dom har inte levt upp till avtalad monteringstid och jag upplever precis som du att dom varit oaktsamma och skadat väggar och golv.
Kompensation 2000kr på en faktura på ca 200.000kr...
Jag har tidigare använt annan leverantör och där gick inget sönder och montering sköttes på avtalad tid. Så trist att det inte går att läsa fler omdömen om Mockfjärds, tror att deras missnöjda kunder är fler än vad som syns.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Vad är skälet att ni anlitade Mockfjärds? Såvitt jag förstår så är det inte direkt billiga. Och de har blandade omdömen.
Nu bombar Mockfjärds hela byn pga en husägare har gjort misstaget att beställa fönter därifrån. De skriver så vackert "en granne....." "passa på och få rabatt om ni blir flera" etc. Vadå granne !??? 2 km bort å 50 hus emellan, de är granne det! Nu sitter deras jävla banderoller ända ut till E4an, vimplar i dikena , ''skulle anmälas för nedskräpning.
De var ju till mig och räknade på fönsterbyten 2009 , blev ju inget då det var på tok för dyrt, bytte själv. Ändå har de fortsatt att skicka direktadresserad reklam, så jag bad att de skulle sluta , men då började de bomba frugan istället , SUCK !!! Att de bara orkar.
De var ju till mig och räknade på fönsterbyten 2009 , blev ju inget då det var på tok för dyrt, bytte själv. Ändå har de fortsatt att skicka direktadresserad reklam, så jag bad att de skulle sluta , men då började de bomba frugan istället , SUCK !!! Att de bara orkar.
Det går att avbeställa direktreklam. Testa det så slipper du all sådan skit för all framtidF fusion skrev:Nu bombar Mockfjärds hela byn pga en husägare har gjort misstaget att beställa fönter därifrån. De skriver så vackert "en granne....." "passa på och få rabatt om ni blir flera" etc. Vadå granne !??? 2 km bort å 50 hus emellan, de är granne det! Nu sitter deras jävla banderoller ända ut till E4an, vimplar i dikena , ''skulle anmälas för nedskräpning.
De var ju till mig och räknade på fönsterbyten 2009 , blev ju inget då det var på tok för dyrt, bytte själv. Ändå har de fortsatt att skicka direktadresserad reklam, så jag bad att de skulle sluta , men då började de bomba frugan istället , SUCK !!! Att de bara orkar.
Klicka här för att svara
