594 läst · 15 svar
594 läst
15 svar
Mobilt bredband tre
Sida 1 av 2
Hej!
Har mobilt bredband från Tre och det laggar som bara den då sonen spelar på PS5 och även tv är på.
Har fungerat tidigare.
Kollat Bredbandskollen då nedräkning är 1,74 och upp 5-6...
Har wiifi förstärkare.
Ringt support och skulle ladda ner Bredbandskollen men går inte ,för gammal version på mobilen🤔 så dem kan kolla där oxå.
Vad ska jag göra?
Har mobilt bredband från Tre och det laggar som bara den då sonen spelar på PS5 och även tv är på.
Har fungerat tidigare.
Har wiifi förstärkare.
Ringt support och skulle ladda ner Bredbandskollen men går inte ,för gammal version på mobilen🤔 så dem kan kolla där oxå.
Vad ska jag göra?
Det är det mobila du troligtvis har problem med.
Nummer ett var bor du, tätort eller landsbygd?
Bättre router utifrån radiodel.
Ev. riktantenn beroende av plats.
Prova annan operatör i området.
Något att börja, du får välja ordning utifrån vad som passar.
Nummer ett var bor du, tätort eller landsbygd?
Bättre router utifrån radiodel.
Ev. riktantenn beroende av plats.
Prova annan operatör i området.
Något att börja, du får välja ordning utifrån vad som passar.
Bir i tätort och har masten bara några hundra meter bort.A AndersS skrev:
Har precis bytt operatör och funkat innan..får väl ringa igen till dem.
Det ska ju ligga över 10 iaf sa supporten till mig igår🤔optimizer skrev:
Hur kollar man bandbredd?
Du skriver att du har för gammal mobil.K kar013 skrev:Hej!
Har fungerat tidigare.
Har wiifi förstärkare.
Vad ska jag göra?
Vad sitter tre simkortet i för någon enhet.
Din mobil är för gammal för bredbandskollen, samtidigt som du beskriver att du kollat hastighet mot bredbandskollen?K kar013 skrev:Hej!
Har fungerat tidigare.
Har wiifi förstärkare.
Vad ska jag göra?
Har inte 3 något i den masten är det inte alls konstigt om det blir sämre.K kar013 skrev:
Grundläggande är att välja en operatör som har bra täckning för din fastighet.
Men du kan ju välja att flytta mobilroutern till andra sidan huset för att se om det blir bättre utifrån var 3 har sina master.
Är det 5G i masten närmast dig så borde både Telenor och Tele2 fungera som leverantör.
Kan vara värt någon hundralapp extra i månaden att få bra funktion.😉
Mobil uppkoppling går inte att avgöra prestanda på förrän man provat olika operatör och det kan vara så "jäkligt" att det som fungerar för grannen kanske inte blir bra för dig.😎
Redigerat:
Tre har egen mast men deras 5g funkar inte ännu så har fått låsa routern på 4g så tror det kommer funka nu.A AndersS skrev:Har inte 3 något i den masten är det inte alls konstigt om det blir sämre.
Grundläggande är att välja en operatör som har bra täckning för din fastighet.
Men du kan ju välja att flytta mobilroutern till andra sidan huset för att se om det blir bättre utifrån var 3 har sina master.
Är det 5G i masten närmast dig så borde både Telenor och Tele2 fungera som leverantör.
Kan vara värt någon hundralapp extra i månaden att få bra funktion.😉
Mobil uppkoppling går inte att avgöra prestanda på förrän man provat olika operatör och det kan vara så "jäkligt" att det som fungerar för grannen kanske inte blir bra för dig.😎
Tack för svar.