Hur fixar man överföring av bilder från mobilen (nyare huawei) via laptop för att spara bilderna på en usb-sticka?
Laptopen sitter i en docka så jag har många ut/ingångar.

kopplar mobilen till datorn som enhet med usb-sladd och kopierar över till usb-minnet

T tergo skrev:
kopplar mobilen till datorn som enhet med usb-sladd och kopierar över till usb-minnet
Krävs ingen ny app? Det "händer" inget...

Du har inte möjlighet att använda Google foto? Och där igenom ladda ner bilderna du vill ha till datorn?

Telefonen brukar fråga vilken åtgärd du vill utföra , tex om du vill föra över bilder eller ladda.

Om du inte klickar i det så händer inget.

Koppla in usb usb stickan direkt i mobilen med hjälp av en usb otg kabel.

1. Connect your phone to a USB flash drive with a USB OTG cable.
  2. Touch > Local > USB drive to browse data on the flash drive. ...
  3. When you have finished browsing, touch Settings > Advanced settings > Memory & storage > USB drive > Eject.
  4. Disconnect the USB OTG cable from your phone and the USB flash drive.

yonna yonna skrev:
Krävs ingen ny app? Det "händer" inget...
har du kollat i utforskaren på datorn om den syns där

Om allt krånglar, mejla bilderna till dig själv.

Installera Google Foto så kommer du åt bilderna även på datorn.

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Suck - ett sextiotal bilder ska laddas ner på sticka i pdf-format... Jag kämpar fortfarande. Kan inte fixa extragrej direkt till telefonen så jag förmodar att jag måste gå via laptopen.

Varför i pdf-format?
Jag brukar bara behöva stoppa i sladden mellan datorn och mobilen. Men det finns en del sladdar som bara är gjorda för laddning, så testa en annan kabel om du har någon.

Bilderna ska till en myndighet som krävt pdf-format. Jag har dessutom fått betalt för detta;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.