8 784 läst ·
6 svar
9k läst
6 svar
mjukfog eller list mellan vägg och tak??
Tyvärr har kakelsättaren inte fått kaklet ända upp till taket på alla ställer...som mest kan det diffa på strax över 10mm. Jag är inte så förtjust att sätta taklister i badrummet...kan man lägga så pass mycket fog när man har så stora glipor?
Det är inga problem att sätta fog på 10 mm, däremot så tror jag personligen att det inte kommer se snyggt ut, om nu någon skulle sitta och stirra upp då det är på besök.
Visst ska du ha list i taget, men sätt ingen blaffig list med krussiduller och annat tjafs. En liten diskret skugglist blir nog bra.
Visst ska du ha list i taget, men sätt ingen blaffig list med krussiduller och annat tjafs. En liten diskret skugglist blir nog bra.
Om man nu väljer att sätta lister i taket...kan man förankra dessa med något typ av sättlim?
Jädrans smart måste jag inflika....tyvärr är taket färdigmålat med spottar och allt....har inte riktigt klurat färdigt, ena väggen har snedtak och det blir mycket trixande med lister och andra sidan går det åt en jädrans massa fog...ByggPutte skrev:
Klicka här för att svara