Gipsat tak och väggar, snart gjort av med mina 4000st gipsskruv.
I helgen tog jag tag i porten, vilket hängt som en ryggsäck hela bygget iom jag inte valde till någon montering.
Det gick smidigare än väntat och inte speciellt märkvärdigt, och kändes skönt att sparat in 8000kr.
Allt programmerat och sensorer monterade, även installerat apptjänsten så den kan öppnas/stängas var man än är i världen (bra om någon ska hämta något)
Även en bra att man får notis om den öppnas eller stängs ( bra då ungarna ska cykla till skolan och kanske glömmer stänga)
Ikväll ska det gömmas sladdar med kanallister
Även monterat mina rostfria plåtar till insalningen vid porten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I helgen tog jag tag i porten, vilket hängt som en ryggsäck hela bygget iom jag inte valde till någon montering.
Det gick smidigare än väntat och inte speciellt märkvärdigt, och kändes skönt att sparat in 8000kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Allt programmerat och sensorer monterade, även installerat apptjänsten så den kan öppnas/stängas var man än är i världen (bra om någon ska hämta något)
Även en bra att man får notis om den öppnas eller stängs ( bra då ungarna ska cykla till skolan och kanske glömmer stänga)
Ikväll ska det gömmas sladdar med kanallister
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även monterat mina rostfria plåtar till insalningen vid porten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "gipsskruv"
Gips- & skivskruv
Skivskruvar är specialdesignade för att säkert fästa skivor av olika material utan att skada dem. Dessa skruvar har ofta en platt undersida eller en försänkt huvudkonstruktion som hjälper till att fördela trycket jämnt över skivan, vilket
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Snyggt! Får man fråga vad det är för mått på porten och vad den gick loss för?
Porten är från Garagecenter.se, och har måtten 2.5x5m
Kostade 20000, plus 3000 frakt och 2000 apptjänst
Svensktillverkad i Krokom
Kostade 20000, plus 3000 frakt och 2000 apptjänst
Svensktillverkad i Krokom
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Tack! Ser riktigt snyggt ut, bra jobbat!
Då var elen inkopplad och det lyser riktigt bra.
Har även slipat golvet, vilket var en erfarenhet rikare.
Det skulle ta ca 1 timme enligt proffsen att köra över golvet.
Det gick rätt fort att köra gjuthinnan och topparna, kanske runt 2 timmar.
Men sen gick det riktigt segt!
Envis som man är och då jag endå hade maskinen över helgen så körde jag på.. fram och tillbaka, kors och tvärs.
Det slutade med 20 timmar, sedan var jag helt slut.
Sedan var de dags för dammsugning/sopning ... i 2 timmar!
Senare på kvällen blev det oljning av golv.
Köpte 10L av Trestjerner betongolja.
Det rollade jag ut och till en början såg det för jävligt ut, randigt osv, men de blev bättre och bättre ju mer det härdade.
10L skulle räcka till ett lager 100kvm, jag fick ca 2dl kvar på 75kvm.
Nu är det äntligen dags att flytta in saker, och snart ska min jeep få komma hem
Har även slipat golvet, vilket var en erfarenhet rikare.
Det skulle ta ca 1 timme enligt proffsen att köra över golvet.
Det gick rätt fort att köra gjuthinnan och topparna, kanske runt 2 timmar.
Men sen gick det riktigt segt!
Envis som man är och då jag endå hade maskinen över helgen så körde jag på.. fram och tillbaka, kors och tvärs.
Det slutade med 20 timmar, sedan var jag helt slut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sedan var de dags för dammsugning/sopning ... i 2 timmar!
Senare på kvällen blev det oljning av golv.
Köpte 10L av Trestjerner betongolja.
Det rollade jag ut och till en början såg det för jävligt ut, randigt osv, men de blev bättre och bättre ju mer det härdade.
10L skulle räcka till ett lager 100kvm, jag fick ca 2dl kvar på 75kvm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är det äntligen dags att flytta in saker, och snart ska min jeep få komma hem
Blev du nöjd med belysningen? Jag ser att du köpt samma armaturer som jag, men mina ligger i en trave på golvet fortfarande. Köpte 18 stycken 2x54 till 75 kvadrat, och ska komplettera med arbetsbelysning över bänkar och maskiner, tänkte jag.
Produkter som diskuteras: "arbetsbelysning"
Arbetsbelysning LED 800 laddbar Ansmann
Utmärkt för arbeten inom- och utomhus
555 kr inkl moms
Läs mer
Jag blev riktigt nöjd med mina 15 på 75kvm.
Satta i 3 slingor, dock på tvären över bänk längst in i garaget.
Har märkt att ska man bara tex flytta runt skåp osv som jag gjort senaste tiden så räcker det väl med bara mittenraden tänd.
Bli inte missnöjd första gången du tänder bara, de tar någon minut innan de får full styrka.
Satta i 3 slingor, dock på tvären över bänk längst in i garaget.
Har märkt att ska man bara tex flytta runt skåp osv som jag gjort senaste tiden så räcker det väl med bara mittenraden tänd.
Bli inte missnöjd första gången du tänder bara, de tar någon minut innan de får full styrka.
Norrhyttan skrev:
Är inget proffs på betonggolv men de folket som varit inne tyckte det såg riktigt bra ut.
Man såg en tendens till "vågor" efter slodningen tex.
Sedan blir det ju en ful gjuthinna som flagnar med tiden och man kan sopa ihjäl sig.
Hyrde en HTC 420 betongslip.
Jag fick med en låda med 3-4 olika grovlekar på segmenten.
C1 tror jag den hette som jag blev rekommenderad och som också tog bäst.
Det går som sagt rätt fort att få bort gjuthinnan och topparna.
Sedan hänger det på din egna envishet hur länge du orkar hålla på.
Jag fick endel små gropar kvar, ca 1-2cm och nån millimeter djupa, de hade tagit många timmar till att köra ner om de ens är möjligt utan att bränna sönder segmenten.
Viktigt är att hålla koll på slitaget, Iallafall i början innan man vet hur hårt golvet är.
Tholmarks där jag hyrde debiterade 500kr/mm slitage på segmenten.
Jag körde i 20 timmar och de slets 0.2mm.
En bra industridamsugare behövs med, jag körde med en 1-fas maskin på ca 1200w och den gjorde sitt jobb nätt och jämt.
Fick ihop 30-40 liter damm, som vägde bly.
En lång slang så man slipper flytta damsugaren mer än nödvändigt.
Man såg en tendens till "vågor" efter slodningen tex.
Sedan blir det ju en ful gjuthinna som flagnar med tiden och man kan sopa ihjäl sig.
Hyrde en HTC 420 betongslip.
Jag fick med en låda med 3-4 olika grovlekar på segmenten.
C1 tror jag den hette som jag blev rekommenderad och som också tog bäst.
Det går som sagt rätt fort att få bort gjuthinnan och topparna.
Sedan hänger det på din egna envishet hur länge du orkar hålla på.
Jag fick endel små gropar kvar, ca 1-2cm och nån millimeter djupa, de hade tagit många timmar till att köra ner om de ens är möjligt utan att bränna sönder segmenten.
Viktigt är att hålla koll på slitaget, Iallafall i början innan man vet hur hårt golvet är.
Tholmarks där jag hyrde debiterade 500kr/mm slitage på segmenten.
Jag körde i 20 timmar och de slets 0.2mm.
En bra industridamsugare behövs med, jag körde med en 1-fas maskin på ca 1200w och den gjorde sitt jobb nätt och jämt.
Fick ihop 30-40 liter damm, som vägde bly.
En lång slang så man slipper flytta damsugaren mer än nödvändigt.
johel572 skrev:
Tack för erfarenheterna. Mitt golv är riktigt dåligt gjutet så vi får se hur det går. Jag har tillgång till en dustcontrol 2200(?) och jag tycker mig se något liknande skymta på en av era bilder. Bra med input att den borde klara det.
2500 har jag.
Borde inte skilja så mycket.
Välj en lika grov slang som anslutningen på damsugaren bara, blir för mycket tryckfall med lång slang och för klen.
Borde inte skilja så mycket.
Välj en lika grov slang som anslutningen på damsugaren bara, blir för mycket tryckfall med lång slang och för klen.
johel572 skrev:
Börjat ställa in lite saker och äntligen har jag hämtat hem min jeep, samt redan påbörjat lite ombyggnad på den.
Underbar känsla att kunna tvätta bilen i svinkallt väder och sen köra in och skinna i värmen, ja bmw alltså
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Underbar känsla att kunna tvätta bilen i svinkallt väder och sen köra in och skinna i värmen, ja bmw alltså

