Idag kommer jag att starta vårt projekt, ett garage på ca 50kvm och byggt i lösvirke på en grund av Cellplast.
Kommer nog även fråga om tips här i tråden eftersom projektet framskrider...
Ska försöka uppdatera med bilder eftersom.
Kommer nog även fråga om tips här i tråden eftersom projektet framskrider...
Ska försöka uppdatera med bilder eftersom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävning där stenkistan ska ligga.
Fåran där elkabeln nu är övertäckt.
Stenkista + dränbrunn innan övertäckning.
Stenkistan täcks över.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fåran där elkabeln nu är övertäckt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenkista + dränbrunn innan övertäckning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenkistan täcks över.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "Stenkista"
Stenkista Mr Flowout
Dränerar 144 liter
895 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 51 inlägg
Grävmaskin utan rotortilt är inte så vanligt idag! Säkert en volvo 140 också? ☺ spännande med din tråd. Kommer följas!
Jo, verkligen.. ett lager jord, sen mestadels bara sand.. känns bra att ha så bra dränerande material i backenhuggan skrev:
Har inte så stor koll, men förstår att de flesta kör med rotortilt för smidighet..andreaslun skrev:
Men han är skicklig, har inte stött på några problem än pga det. Och ja, det är en volvo 140
Utplacering av grus på duken.
-
Och där tog gruset slut......
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
-
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och där tog gruset slut......
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Igår hann jag sätta ut kant-elementen och vattra in dom.
Tillbaks på mitt ordinarie jobb idag så har bara hunnit med lite isolering och placera ut brunnen där den ska vara, även i höjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillbaks på mitt ordinarie jobb idag så har bara hunnit med lite isolering och placera ut brunnen där den ska vara, även i höjd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Om jag ska koppla avloppet till den kommunala ledningen så är det ett krav.huggan skrev:
Nu kopplar jag in på min stenkista men valde att använda mig av oljespärr och sandfång ändå så känns det rejält samt att oljan inte slammar igen stenkistan.
Rännan köpte jag på Mewell i Skellefteå och den är godkänd av kommun. Har inte fått fakturan än men landar nog kring 4500kr.
Nu har man hunnit en till bit på väg, ska gjuta till veckan så måste hinna göra allt klart innan dess..
Ikväll armerade vi rännan och isolerade kring brunnen.
Iafton var en granne förbi och lyckades övertala mig att lägga ner slang för golvvärme, jag hade ju inte tänkt det men när han förklarade vad kostnaden är för att lägga ner den så känns det som om det inte finns nåt val.
Lika bra omän jag aldrig skulle använda det, så då finns det där ändå.
Ikväll armerade vi rännan och isolerade kring brunnen.
Iafton var en granne förbi och lyckades övertala mig att lägga ner slang för golvvärme, jag hade ju inte tänkt det men när han förklarade vad kostnaden är för att lägga ner den så känns det som om det inte finns nåt val.
Lika bra omän jag aldrig skulle använda det, så då finns det där ändå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan kramla med armeringsjärn som är böjda till u'n eller så köper du lite grovbetong och gjuter fast den med små högar.Jagggie skrev:
Finns säkerligen fler sätt