43 200 läst ·
59 svar
43k läst
59 svar
Mitt fasad- och fönster byte
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Vilket lyft det blev! Det blir väldigt tydligt när man ser före- och efterbilderna bredvid varandra sådär.
Medlem
· Västra Götaland
· 5 inlägg
Det ser ut som om huset är putsat, men du river inte ner putsen innan tillägsisoleringen ?
Är du inte oroligt för att putsen skall skall binda fukt under isoleringen ?
Är du inte oroligt för att putsen skall skall binda fukt under isoleringen ?
Vi har liknande på vår kåk - fast först timmerstomme
-sedan reveterat
-sedan tilläggsisolerat 50 mm med lockpanel
-nu behöver panelen bytas och jag tänkte spika på liggande/stående panel ungefär som du gjort
Hur har du gjort med ventilation av fasaden?
-sedan reveterat
-sedan tilläggsisolerat 50 mm med lockpanel
-nu behöver panelen bytas och jag tänkte spika på liggande/stående panel ungefär som du gjort
Hur har du gjort med ventilation av fasaden?
Jehu skrev:
Som det stod här tidigare i någon annans inlägg så är panelen spårfräst på baksidan.
Det som är kvar att göra utvändigt är ett tak över entren samt midjebräda på bägge sidor om dörren. Invändigt är det salning och listning av några fönster samt att ytterdörren fick flyttas åt höger ca 25cm (utifrån sett) vilket också måste fixas invändigt.




